Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Toyota Avensis defekt automatisk nivåregulering? Xenon


MrNoGo

Anbefalte innlegg

Ok. Jeg tenkte ikke på "intelligente lys systemer", bare vanlig xenon.

Jeg synes jeg så den sensoren på en nettside til USD 38 (for sammenligning av pris).

 

Jeg tror/trodde at det også var justering for dumper på "vanlig" xenon-løsninger, men at det var litt ymse med utførelsen/hyppigheten på justeringer. Det var jo et poeng når AFL kom at det skulle være så hypermoderne, at det justerte seg flere ganger i sekundet, etc. I og med at det kom i 2002 på Vectraen så ville jeg trodd at nyere løsninger også benyttet seg av tilsvarende, selv om det var "simplere" løsninger. Å kjøre Vectraen over fartsdumper, også med henger, var interessant med at den holdt lysene veldig rakt. Omtrent som man opplevde på Citroën med hydropneumatikken sin :-)

 

Prisene er bare absurde på enkelte deler hos enkelte merker. Skulle fikse bremsene på en '01 Avensis, og ringte Toyota for å høre på priser. Når de nærmet seg 9.000,- kun for skiver og klosser bak så sa jeg stopp. Dvs, kalipper bak var de faktisk rimeligst på av alle, ca 1.200,- for kalipper med klave.

Eller Mitsubishi som skal ha 82.000,- for en dieselpumpe (VP44), som vi skaffet til 22.000,- gråimportert (identisk vare, Mitsubishi-forsegling på pumpen).

Eller som nå når jeg skulle få fikset opp Pajeroen med diverse opphengskuler og styreledd. Alle opphengskuler, indre og ytre styreledd, samt kulelager, alt i god vare (ikke original) til omtrent samme pris som Mekonomen skulle ha for 2 opphengskuler. Ran på høylys dag :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...