Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har handlet mye fra eBay, som du sier er seriøsiteten til selgeren viktig, sjekk også positive/negative kommentarene han får spesifikk på det du ønsker å kjøpe, se også at selgeren har vært på eBay lenge og ikke en døgnflue. Liker også de selgerne som besvarer kommentarer siden det viser en viss seriøsitet og tar hensyn til kjøpere sine problemer.

 

Når det gjelder og handle fra utlandet er volt, HZ, og frekvenser viktige, så sjekk at det du eventuell kjøper kan brukes på 220V, 50HZ og at radiofrekvenser er godkjente for bruk i Norge så du ikke forstyrrer nødnett, fly, etc.

 

"det siste er ikke så veldig viktig hvis du ikke bruker fjernstyrte radiotriggere så veldig mye og over lengre tid.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Paypal + tilbakemeldinger gjør ebay til et ganske trygt sted å handle. Har selv aldri opplevd noe snusk og lureri.

 

Jeg ville vært litt påpasselig med det du kjøper. Du får stort sett nøyaktig hva du betaler for, og ting som stativer, softboxer, paraplyer og denslags er ofte av trist kvalitet. Spesielt stativ pleier å være lette, ustabile greier som begynner å gå fra hverandre i sømmene etter et par gangers bruk.

 

Innenfor blitser har jeg hatt god erfaring med Yongnuo (billig og bra - YN560 IV + trigger) og Godox (litt dyrere, litt bedre - Ving 860II, AD600).

 

Vurder også hva du egentlig trenger. Det er lett å gå litt amok på ebay, men sett heller sammen settet ditt av ting du faktisk vil bruke, heller enn ting som brukes en gang og bare ligger i en skuff.

Lenke til kommentar

Ebay er et gigantisk kjøpesenter med vanvittig mange butikker. Ebay i seg selv er ganske flinke til å filtrere bort de useriøse butikkene, men det er butikkene selv som står for seriøsitet eller mangel på sådann. Sjekk gjerne ut renomeet til butikken før du handler. Personlig har jeg bare én dårlig erfaring fra ebay, (kjøp av kaffefilter som ikke passet og kundeservice som ikke tok ansvar).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...