Gå til innhold

Julekalender 2003 dag 12


Anbefalte innlegg

Joda, bra tilbud. Men jeg tror jeg fant ett bedre ett. Per i dag (den 12.) tilbyr Norskweb 100mb webpakke med PHP (og muligens mysql?) for 99kr per år og domene med DNS (.com) koster 65,- samt .us for 49 :scared:. Det står ikke noe ang. transfer, men det vanlige tilbudet deres går i fra 40 GB transfer. Så står det også nederst på julekalender siden at det ikke følger med noen ekstra gebyrer (som det i motsetning til de vanlige "produktene"/tilbudene gjør).

 

I går (11.) hadde de .biz for 38 bl.a. som jeg kan huske og de justerer på prisene og legger til/tar fra tilbud hver dag. Liker ikke å gå imot de fine innleggene til hardware.no, men internett er fritt :)

 

http://julekalender.norskweb.net/?side=luke

 

Jeg jobber *ikke* for norskweb.

 

edit: sto ingenting ang. 40gb transfer på webhotell, dette gjeldte serverhousing (på produktsiden).

Endret av fgd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Per i dag (den 12.) tilbyr Norskweb 100mb webpakke med PHP (og muligens mysql?)

http://www.norskweb.net/avtale-julekalender.html

 

Det følger ikke med tjenester som mail/mysql på julekalendertilbudene, dette må bestilles utenom.

 

Det står ikke noe ang. transfer, men det vanlige tilbudet deres går i fra 40 GB transfer.

http://www.norskweb.net/avtale.html

 

5. Trafikk generert av kundens nettsted/e-post/osv kan ikke overstige 5GB per måned uten spesiell tillatelse.

 

Edit: Noen som vet om du kan ha æ, ø, å i .com domenene de selger?

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Henger meg også på servetheworld.

 

Jeg har domene hos dem og fungere meget bra.

 

www.sone.noselger for servetheworld og de har 10% avslag på de 79 kronene så da betaler du bare 71 kroner i mnd.

 

De har jo støtte for alt sammen og ubegrenset med email +++

 

Inkludert i prisen på 71 kroner så følger det med Gratis domene (.com .net .org .info)

 

Bra tilbud spør du meg!

Lenke til kommentar

Interessant at folk stempler dette som dyrt. Telenor er dyrt. Webdeal havner vel mer i en mellomgruppe her. De hører ikke til f.eks b-one.net og de andre rimi alternativene, men se f.eks på servetheworld sin oppetidsgaranti. Den er på 99.3% og jeg lurer veldig på hvilken linje servetheworld har. Min subjektive oppfattning av servetheworld og webdeal (prøvd begge to ja) er at Webdeal kan levere raskere hastigheter enn det servetheworld kan.

Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at både 71 og 79 kr/mnd er dyrt i forhold til b-one.net. Der har du jo ikke Trafikk-begrensing, mysql, egentlig alt. Og det beste er at det koster mellom 10 og 40 kr/mnd (avhengig av hvor mye plass du trenger).

 

I tillegg koster det 100,- i opprettelse og 50 - 280 i domeneleie (100 for .com). Hvis du går for det billigste får du et .de domene ferdig hosted med 125mb serverplass for til 290,- det første året og 190,- påfølgende år...

Lenke til kommentar

Seriøst, 65 kroner, inkludert registrering og alt? Kan det domenet knyttes til f.eks min IP adresse? Var ikke det sykt billig? Er prisen bare i dag, eller får jeg tid til å tenke ut et domene også?

Såg på betingelsene for julekalender tilbudet, og fann en klausul som gjør den uspiselig for meg. Se under:

 

Generelt

 

Denne avtalen gjelder for produkter og tjenester kjøpt gjennom Norskweb sin julekalender.

 

Innhold

 

Domener kjøpt gjennom julekalenderen kan ikke flyttes fra Norskweb sine DNS-servere.

Lenke til kommentar
Jeg mener avtalen som Norskweb.net tilbyr strider mot lovverket.. men er ikke sikker.

 

"Domener kjøpt gjennom julekalenderen kan ikke flyttes fra Norskweb sine DNS-servere."

 

...Høres rart ut...

rart ut?...helt sinnsykt spør du meg!

 

Slik jeg tolker det så er dette håreisende.

 

Kjøper du www.hår.no og vil vekk fra deres server så kan du ikke det.

Du er bundet til å ha den der i all fremtid såfremt du ikke sier fra deg domenet da.

 

Det de egentlig sier er at rettighetene til domenet tilhører dem.

 

Jeg hadde ikke godtatt dette!!!!

Lenke til kommentar

Uttalelse fra daglig leder, Norskweb.net

 

Vi har vært dårlige til å definere retningslinjer når det gjelder DNS i julekalenderen vår. Har prøvd å rette opp dette nå. Grunnen til at vi har valgt å binde domener til våre DNS-servere første året er at vi ønsker å gi alle brukere en lett måte å administrere sitt domene. Vi har gjort en feil ved å ikke gjøre dere oppmerksomme på at domener kan flyttes til andre domener, har lagt det til i avtalen nå.

 

Endring av DNS-servere før avtaleperioden er over er selvsagt mulig, og når det har gått 1 år og du får tilbud om å fornye domenet, står du fritt til å velge hvilke DNS-servere du vil bruke.

 

Er det fortsatt spørsmål angående dette vil jeg be dere rette det til meg på e-post.

 

Mvh,

 

Daglig leder Norskweb

Erik Jagland

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...