Gå til innhold

Bør jeg ta r2?


mrbwtff

Anbefalte innlegg

Hei, skal søke fag til tredjeklasse snart og lurer på om R2 matte er så vanskelig som det høres ut. Mange forteller at det er veldig utforderende og det gjør meg usikker. Etter mye arbied ligger jeg nå på en 5er i R1 matte. Bør jeg ta R2? Jeg liker matte og elsker å løse oppgaver :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig mente jeg at R2 var lettere enn R1, siden R2 er mer "metode-basert". Man bør ta R2 om man kan tenke seg å studere noe som baserer seg på bruk av matematikk senere (f.eks økonomi, ingeniørfag, fysikk, informatikk....). Faktisk er jeg av den oppfatning at R2 er det viktigste valgfaget man har på videregående skole. Det er vel det faget som lukker flest dører om man ikke tar faget. 

Endret av Marcus Halberstram
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig mente jeg at R2 var lettere enn R1, siden R2 er mer "metode-basert". Man bør ta R2 om man kan tenke seg å studere noe som baserer seg på bruk av matematikk senere (f.eks økonomi, ingeniørfag, fysikk, informatikk....). Faktisk er jeg av den oppfatning at R2 er det viktigste valgfaget man har på videregående skole. Det er vel det faget som lukker flest dører om man ikke tar faget. 

interessant. Det passer bra ettersom at jeg har planer om å bli sivilingeiør :)

Lenke til kommentar

 

Personlig mente jeg at R2 var lettere enn R1, siden R2 er mer "metode-basert". Man bør ta R2 om man kan tenke seg å studere noe som baserer seg på bruk av matematikk senere (f.eks økonomi, ingeniørfag, fysikk, informatikk....). Faktisk er jeg av den oppfatning at R2 er det viktigste valgfaget man har på videregående skole. Det er vel det faget som lukker flest dører om man ikke tar faget. 

interessant. Det passer bra ettersom at jeg har planer om å bli sivilingeiør :)

 

 

Da er R2 et must. Forøvrig trodde jeg R2 var et absolutt krav for siv.ing, men kan hende det finnes studiesteder som aksepterer bare R1 også, selv om det virker rart. Uansett så er R2 helt grunnleggende for all form for ingeniørvitenskap. 

Lenke til kommentar

 

 

Personlig mente jeg at R2 var lettere enn R1, siden R2 er mer "metode-basert". Man bør ta R2 om man kan tenke seg å studere noe som baserer seg på bruk av matematikk senere (f.eks økonomi, ingeniørfag, fysikk, informatikk....). Faktisk er jeg av den oppfatning at R2 er det viktigste valgfaget man har på videregående skole. Det er vel det faget som lukker flest dører om man ikke tar faget. 

interessant. Det passer bra ettersom at jeg har planer om å bli sivilingeiør :)

 

 

Da er R2 et must. Forøvrig trodde jeg R2 var et absolutt krav for siv.ing, men kan hende det finnes studiesteder som aksepterer bare R1 også, selv om det virker rart. Uansett så er R2 helt grunnleggende for all form for ingeniørvitenskap. 

 

Ja, det er sant det. Man må vel ha r2 for å bli sivilingeniør, ja. Jeg driver fortsatt og tenker på eventuelle yrker, og sivilingeniør er noe jeg har tenkt på

Lenke til kommentar

 

Liker du matte og du har 5 i R2 så anbefaler jeg uten tvil deg å ta R2!

Mestrer du R1 og jobber like mye med R2 går det fint :)

Tusen takk for svar! :) Da tenker jeg det blir r2

Men jeg må nok si at du har feil profilbilde :p

 

Hehe, deg om det :p

Men ja, er du interessert i å studere til å bli sivilingeniør er det i hvert fall å anbefale om du trives med matematikken. Studerer 2. året på sivilingeniør ved NTNU selv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...