Gå til innhold

SAMLETEST: LG 55UJ630 / Philips 55PUS6262 / Samsung UE55MU6195


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere kødder, å bruke denne tv til gaming er som å gå 10 år bak i tid. "Gaming modus 720p". Uansett hvor rimilig tv'n er, så kjøper vel ingen 4k tv for å så sette den ned til 720p.

 

Hvorfor vil du sette oppløsningen til 720p (1280×720) når TV'en klarer 4K (3840 × 2160) ?

Gaming mode betyr bare at man slår av all intern bilde behandling og filtrering i TV'en slik at den kun videresender bildet den får fra skjermkortert, altså minst mulig forsinkende ledd fram til bilde man ser på skjermen.

Dette har ingenting med oppløsning å gjøre..

 

TV'er bruker disse filtreringen til å renske opp støyete bilde fra kabel/antenne, eller gi effekter til et bilde hvor delay ikke har betydning eks, DVD/Blye-ray, osv, fra en PC trengs ikke dette.

 

Er mange som har innsett at en moderne 4K tv gjør nytten som en pc monitor, men det henger igjen endel gammle myter hos folk.

Det krever også at man gjør litt research å sjekker spec på tv'en man kjøper og at man setter denne opp riktig (slå av alt).

 

Uansett kan man jo levere tilbake tv'en innen 30 dager hvis man ikke blir fornøyd,

 

Jeg betalte 5000,- for en 43" tv å bruker den til alt mulig PC'en min klarer å drive og er meget fornøyd.

At en tv er billigere enn en pc monitor idag har mer med volum solgt enn spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Noe jeg skulle ønske ble tatt hensyn til i alle TV-tester er filkompabilitet. I de siste 15-20 årene har jeg brukt diverse digitale opptakere. Mobiltelefoner, videokameraer, webcam osv. Og jeg har hundrevis av GB med filmfiler i alt fra .3gp, .mov, .mpg, .avi osv osv. Jeg vil gjerne kunne se det på TVen uten å konvertere. Jeg måtte bytte to TVer tilbake igjen på min lokale Power-butikk da de påstod at TVene jeg kjøpte fint kunne spille av disse. Endte opp med LG både ved sist TV-kjøp og kjøp for fire år siden. For de spiller virkelig av rubbel og bit.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det noe som kan anbefale en TV som koster litt over disse billige TV'ne?

Bruker Tv'n mest med PS4 og normal TV titting. Har en 4 år gammel Sony som er 100hz, satset på Sony siden lite "lagg" når det gjelder PS spilling.

Ønsker helst en TV som er under 10k - 09K.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noe som kan anbefale en TV som koster litt over disse billige TV'ne?

Bruker Tv'n mest med PS4 og normal TV titting. Har en 4 år gammel Sony som er 100hz, satset på Sony siden lite "lagg" når det gjelder PS spilling.

Ønsker helst en TV som er under 10k - 09K.

 

ville selv gått for oled, men da må man opp i 13 000 uten tilbud

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...