Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samboer "rotet" med eksen når vi holdt på


Anbefalte innlegg

Lang tekst, håper noen leser og svarer.

 

Hele forholdet til samboeren min og meg startet ved at vi traff hverandre på en jobbsamling. Jeg var nettopp kommet ut av et meget dårlig forhold, men var singel og klar for livet videre. Det endte opp med at etter en kveld på byen med kollegaene, låg vi i lag. Vi var da med hverandre resten av den helgen, og vi kjørte sammen hjem. Etter dette ble det til at vi treftes jevnlig, for både sex og filmkos. Han kom alltid til meg, og jeg fikk etter en måned vite at han var i et forhold. Kjente med eg gang på følelsen over hvor ekkel jeg følte meg, men samtidig så var det han som ikke hadde gitt beskjed. Jeg visste jo ikke dette, men valgte kutte kontakten da jeg ikke ville være i den situasjonen. Han kontaktet da meg og spurte hvorfor jeg ikke snakket med han mer, og jeg spurte han da om det var tilfelle at han var i et forhold. Ikke nok med deg, men di hadde bodd i lag i flere år også. Han sa da derimot at forholdet deres var slutt, for det var visst et meget dårlig forhold fra dag en, og at hun skulle flytte ut når hun var ferdig med eksamenene. Jeg valgte da tro på han i og med at han sa det til hele skiftet, ikke bare meg. Dette endte igjen opp med at vi låg i lag og var med hverandre ofte. I hans forrige forhold med hun han hadde hjemme hadde de hverken sex eller nærkontakt på noen som helst måte, de klarte ikke oppholde seg i samme rom en gang! Og jeg kunne se hvor glad han var for å ha dette tilbake, med meg. Enda en måned gikk og en dag etter byen ble jeg med han hjem for første gang. Der såg jeg at det var en kvinnes preg på innredningen, men han viste meg at hun hadde pakket klær og ting og skulle hente disse dagen etter for å flytte ut. Hun braste da inn tidligere enn forventet og fant oss i sengen sovende. Da sa hun "hvordan kunne du gjøre dette mot meg? Hvordan kunne du være utro?" Jeg begynte da å lure om de da var slutt i det hele tatt, men samtidig forstod ikke da hvorfor hun hadde pakket tingene sine og var klar til å da. Jeg valgte da igjen å bli hos han, da vi hadde det så fint i lag. Dagen etter kom han ikke på jobb, og jeg sendte melding om hvor han var. Hun holdt da på å flytte ut, men di hadde hat en laaaang samtale først. Jeg tenkte ikke så mye over det, og dagene og ukene gikk. Så begynte helvete. Venner og familie av hun æreskrenket meg, brukte vold mot meg, og snakket meg så ned til alle, da familie av han og venner av oss. En dag, etter flere måneder når vi var blitt kjærester og samboere, kom svigerinnen til min samboer (som var god venninne med eksen hans) og sa at di aldri var slutt, at di var på en pause. Og at di ikke skulle være med noen andre. Hun sa også at de hadde ligget i lag dagen hun flyttet ut og at eksen nå trodde det skulle ordne seg mellom dem. Jeg ble da litt sjokket og lei meg da jeg ikke skjønte hvorfor de plutselig måtte ligge i lag nå, i og med at han var med meg, og di var slutt og hadde ikke hatt interesse av hverandre på lenge. Jeg lærte at hun håpet han ville gå tilbake til henne når de hadde hatt sex, han forstod det som at det var hade sex. Jeg spurte hvorfor dette var nødvendig, og om det var tilfelle, og fikk da i svar at hva som hadde skjedd mellom de to var deres business og jeg hadde ingenting med det.

 

Jeg sitter nå, over et år senere og tenker litt på dette. Han er en del eldre en meg, og jeg er veldig usikker. Det jeg vet med meg selv er at om jeg hadde visst dette fra begynnelsen av hadde jeg ikke gått videre med forholdet, og da spart meg for MYE vondt i form av hva andre har påført meg av smerte fysisk og psykisk i mange måneder fordi "jeg er en hore". Jeg sitter nå også med usikkerhet og sårhet ovenfor dette. Hvorfor var ikke jeg nok?

 

Overdriver jeg? Er dette greit? Hva skal jeg gjøre?

 

Hilsen overtenkeren

 

Anonymous poster hash: 0878c...6ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du var nok, du bare møtte feil person til feil tid. 

Men jeg stusser over at han sa at du ikke har noe med hva de to gjorde. Er det slik dere prater om alt? Hvor gammel er han og hvor gammel er du? Du sier at han er en del eldre, er ikke uvanlig for eldre menn å finne seg yngre kvinner da de finner seg i mye mer enn det en jevnaldrende kvinne hadde funnet seg i, og de lar seg lettere manipulere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan nok tyde på at du bare skraper i overflata her. Det er en bra ting at du er observant, og legger merke til at han ikke svarer når du prøver å snakke om intime forhold.

 

Det som er viktig her er at -du- bestemmer deg én gang for alle hva dine intime grenser skal innebære. Jeg har alltid levd etter den regelen at det er bedre å være aleine enn å være i dårlig selskap.

 

En fyr som driver og holder på med intime forhold på denne måten, uten å være 100% åpen og ærlig helt fra begynnelsen, kan man nok med en viss sannsynlighet forvente at ikke er helt ærlig hele veien. Det er ikke sikkert han har uærlige intensjoner, men at han har underbevisst havnet i denne situasjonen, og ikke klarer å kontrollére alle følelsene på veien.

 

Nok en gang er dét som er viktig, hvilken holdning -du- tar til alt det her. Setter en grense én gang for alle. En fin ting å tenke på er: Hvis du hadde hatt barn, hva ville du rådgitt dem til? På samme måte må du rådgi deg selv og alle andre. Vi må være like empatiske med alle andre som vi ville vært med våre barn.

Endret av Taurean
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du gidder. Om jeg hadde gått inn et forhold med noen, og en tid senere fått vite at vedkommende allerede var i et etablert forhold (uansett godt eller dårlig) og har løyet hele tiden, så går det ikke an å bygge noe videre med den personen.

 

Dette er liksom en person du i teorien skal leve resten av livet med, som gjerne skal være far til dine barn og skal videreføre gode verdier og tankesett. Når forholdet deres begynner med løgn og utroskap, så setter det standarden temmelig lavt. Jeg ville iallefall hatt store problemer med å stole på fyren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi krangler aldri, og har egentlig et ganske åpent og fint forhold der vi ikke har problemer med å prate, men akkurat når det kommer til dette vil han ikke svare, noe som får meg til å lure om han skjuler mer...

 

Han er 27, jeg er 21. Eksen var 25

Det er helt klart at han skjuler mer, han har jo gjort det klinkende klart at han bare ikke vil dele det med deg, eller som han sier så har du ingen business i hva de to gjorde sammen. Hadde noen svart meg sånn så hadde det blitt kroken på døren med en gang. 

 

Skal jeg være helt ærlig med deg så er du så ung at du burde bare pakke sakene dine og dra. Du er altfor ung til å slå deg til ro i hans unødvendige dramatiske liv. Jeg vet du er forelsket men kjærlighet er ikke nok. Kjærlighet i seg selv er aldri nok. 

 

Tror på at dere aldri krangler. Han høres ut som den type egoistisk person som kunne bare finne på å gå midt i en krangel for å ende den bare fordi han bare ikke vil høre på deg mer.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...