Gå til innhold

Saken mot Peter Madsen/Ubåt-Madsen: Er han skyldig i drapet på Kim Wall?


  

55 stemmer

  1. 1. Er Peder Madsen/Ubåt-Madsen skyldig i å ha drept Kim Wall?

    • Ja
      54
    • Nei
      1


Anbefalte innlegg

Det rulles opp...

 

Madsen hadde detaljert plan om ubåtdrap
 
I en melding sendt til en elskerinne få dager før den svenske journalisten Kim Wall døde, skrev Peter Madsens detaljert om å begå drap på ubåten.
 
– Han sier at han har planer om å drepe i ubåten. Jeg svarer at jeg ikke er redd og at han skal være mer truende. Han forteller da om verktøyene han vil bruke, og jeg sier at det fortsatt ikke er truende nok. Så blir scenariet enda mørkere, til at han vil invitere en venninne om bord i ubåten, hvorpå stemningen vil endres og at de begynner å skjære henne opp, står det angivelig i meldingene.
 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/02/16/195372862/madsen-hadde-detaljert-plan-om-ubatdrap

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel,

 

Det rulles opp...

 

Madsen hadde detaljert plan om ubåtdrap
 
I en melding sendt til en elskerinne få dager før den svenske journalisten Kim Wall døde, skrev Peter Madsens detaljert om å begå drap på ubåten.
 
– Han sier at han har planer om å drepe i ubåten. Jeg svarer at jeg ikke er redd og at han skal være mer truende. Han forteller da om verktøyene han vil bruke, og jeg sier at det fortsatt ikke er truende nok. Så blir scenariet enda mørkere, til at han vil invitere en venninne om bord i ubåten, hvorpå stemningen vil endres og at de begynner å skjære henne opp, står det angivelig i meldingene.
 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/02/16/195372862/madsen-hadde-detaljert-plan-om-ubatdrap

 

Vel, det er ikke vi der skal dømme...

 

Men sånn som denne historien blir fortalt i pressen..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ubåtsaken: Slik ble Peter Madsen drevet fra skanse til skanse
 
Torsdag starter rettssaken for finne ut av hva som skjedde i løpet av 12 dramatiske timer på ubåten «UC3 Nautilus».
 
Torsdag starter rettssaken i Københavns byrett. Madsen er tiltalt for overlagt drap, likskjending og seksuelle handlinger av særlig farlig karakter mot den svenske journalisten Kim Wall.
 
En rettspsykiatrisk vurdering av Madsen har konkludert med at han er tilregnelig.
 

https://www.nrk.no/urix/ubatsaken_-slik-ble-peter-madsen-drevet-fra-skanse-til-skanse-1.13938487

 

Siden han er erklært tilregnelig er det vel ikke veldig stor grunn til å spekulere i om han blir dømt...

Lenke til kommentar

Tenk på Baneheiasaken her i landet. I Norge finnes det ikke noe som heter livstid i fengsel, men da Viggo Kristiansen ble dømt til 21 års fengsel og 10 års sikring ble det sagt at han teoretisk kunne bli sittende inne resten av livet. Tror du virkelig at Peter Madsen noen sinne vil slippe fri igjen hvis han blir funnet skyldig?

Lenke til kommentar

Tenk på Baneheiasaken her i landet. I Norge finnes det ikke noe som heter livstid i fengsel, men da Viggo Kristiansen ble dømt til 21 års fengsel og 10 års sikring ble det sagt at han teoretisk kunne bli sittende inne resten av livet. Tror du virkelig at Peter Madsen noen sinne vil slippe fri igjen hvis han blir funnet skyldig?

Sikring finnes ikke lenger, hvor har du det fra? Sikker på du ikke har misforstått minstetid på forvaring? Jeg vet ikke så mye om dansk lov og rett. Vet ikke om de har forvaring. Det er bare de sleipeste som slipper ut av forvaring i Norge, de som virkelig er psykopater og begynner å gjøre lovbrudd igjen med det samme de slipper ut igjen.

Lenke til kommentar
Tidligere etterforskningsleder: – Peter Madsen nøt drapet
 
En tidligere etterforskningsleder mener ting tyder på at Peter Madsen drepte Kim Wall for makt og spenning.
 
Den tidligere etterforskningslederen for drapssaker i Rikspolitiet i Danmark, Kurt Kragh, sier til ABC Nyheter at Madsen har psykopatiske karaktertrekk.
 
– Et av de viktigste trekkene er at han ikke føler noe i relasjon til andre mennesker, blant annet ved å være i stand til å partere et lik uten å ha ubehag med det, sier han.
 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/03/05/195377208/tidligere-etterforskningsleder-peter-madsen-not-drapet

Lenke til kommentar

 

Tenk på Baneheiasaken her i landet. I Norge finnes det ikke noe som heter livstid i fengsel, men da Viggo Kristiansen ble dømt til 21 års fengsel og 10 års sikring ble det sagt at han teoretisk kunne bli sittende inne resten av livet. Tror du virkelig at Peter Madsen noen sinne vil slippe fri igjen hvis han blir funnet skyldig?

Sikring finnes ikke lenger, hvor har du det fra? Sikker på du ikke har misforstått minstetid på forvaring? Jeg vet ikke så mye om dansk lov og rett. Vet ikke om de har forvaring. Det er bare de sleipeste som slipper ut av forvaring i Norge, de som virkelig er psykopater og begynner å gjøre lovbrudd igjen med det samme de slipper ut igjen.

 

 

Jeg har det fra at det var det som sto i dommen mot ham. Men det begynner jo å bli noen år siden så det kan godt være at rettssystemet er endret siden den gang.

Lenke til kommentar

Hvis de har det samme systemet som vi har så kan han bli sittende inne resten av livet, så lenge man fortsatt anset han som farlig. Breivik fikk også "bare" 21 års fengsel, men etter minstetiden kan dommen forlenges. Deretter må han sitte i 4 år til før han kan søke om løslatelse igjen. Og det er ingen begrensning på hvor mange ganger han kan nektes løslatelse.

Lenke til kommentar

Tilbake til saken:

 

Moren: Kim Wall skal ikke huskes som et offer
 
Kim Wall skal ikke bli husket som et offer, men som den dyktige journalisten hun var, insisterer moren til den svenske journalisten.
 
Torsdag innledes rettssaken mot Peter Madsen, som er tiltalt for overlagt drap på den 30 år gamle journalisten om bord på hans selvbygde ubåt i august i fjor.

 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/03/07/195377896/moren-kim-wall-skal-ikke-huskes-som-et-offer

Lenke til kommentar

Så er det i gang:

 

Kim Walls siste meldinger: «Jeg er fortsatt i live»
 
Under ubåtturen med Peter Madsen sendte hun flere meldinger og bilder til kjæresten sin.
 
Aktor Jakob Buch-Jepsen startet klokken 09.30 sin gjennomgang av saken og bevisene i Københavns byrett.
 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/03/08/195378183/kim-walls-siste-meldinger-jeg-er-fortsatt-i-live

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...