Gå til innhold

PC -> TV


Julepils

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Prøver og koble til TV'en til PC'en, får fram bilde på TV'en men bildet er bare svart hvitt.

 

Noen ideer?

 

Skjermkortet mitt: NVIDIA GeForce FX 5200

 

 

(Koblingen går inn til SCART'en så det blir AV kanalen uansett, så er ikke vits og bytte på kanaler ville jeg tro.)

 

 

På forhånd takk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har merket dette jeg og når jeg skal koble pcen til tv, med to forskjellige tver har jeg fått det til slik:

 

tv1: gå inn innstillingene på selve tven (meny/setup...) også se om du kan finne noen options på ext-src (eller hva inngangene på tven heter) prøv å bytt litt der, husker jeg hadde svart-hvitt først og bytta på noen innstillinger så viste den farger, er dette med annerledes signaler fra s-video som svedda er inne på.

 

tv2: denne har 2 tvkanaler på en av scart-inngangene, jeg måtte da sette den i riktig scart inngang og bruke kanalen som heter svhs-2 (her blir det altså svart-hvitt på den ene kanalen og farger på den andre).

 

prøv all slags kombinasjoner av innstillinger, kanaler og innganger på tven.

 

lykke til!

Lenke til kommentar

tv3.jpg

 

Er det der di 2 forskjellige typene? Den der Y/C er jo standard kabel som jeg kjøpte fra komplett.no på 10meter.. :p

 

Men altså, jeg rusket fram en playstation (samme som høytaler/forsterknings kabel greiene) kabel ting, og plugget i scart-saken (i det gule hullet for video) og inn i en sånn kabel-sak som følgte med 3d-kort pakken, og som går videre inn i pcen.

 

Hvis noen var med på den tanken, ved bruk av den metoden var det fortsatt bare svart/hvitt, som var ganske rart... :w00t:

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet før og det viste seg at alt jeg trengte å gjøre var å bytte kabel.. :yes:

 

Når jeg brukte en SVCD-kabel (prøvde både 4pins og 7pins) ble bilde bare sort hvit.. Men så bytte jeg til en vanlig scartkabel (den som vises som "Comp" på screenshot over).

Når jeg byttet til dette funka det som bare juling..

 

Hvis du ikke har utgang til denne scartkabelen på kortet får du kjøpt kjøpter med slike omformere fra SVCDkabel til scart..

 

God Jul

 

:xmas:

Endret av AssMan2003
Lenke til kommentar

Om problemet er PAL/NTSC tror jeg bildet ville rullet også. (Det gjør det hvertfall om man setter et PAL signal inn på en NTSC tv.) Jeg tipper du har et kabel problem. Scartovergangen gir svideo signal, mens tv'n din ikke takler dette. For mer utfyllende beskrivelse se her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176056&hl=scart

(Det hadde kanskje ikke gjort noe om du søkte litt på forumet før du poster.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...