Gå til innhold

Skal lage en mini dokumentar om kroppspress!


Anbefalte innlegg

Hei, driver med et fordypningsprosjekt innen mediepåvirkning. Der oppgaven går ut på et finne et tema innen mediepåvirkning som påvirker identitesdannelse og læring. Da har jeg valgt kroppspress. Hvordan mediepåvirkningen gir oss kroppspress og påvirker identitesdannelsen vår, og hvordan vi stadig lærer om hvordan gå ned i vekt osv gjennom media, og hvordan alt dette egentlig påvirker oss! Derfor lurte jeg på om noen hadde noen synspunkter eller ideer til hva slags fakta eller saker som kan tas opp innenfor dette! Takk på forhånd! <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke glem "mainstream" media som også pusher "snapchat" bilder. Og snapchat også for den saks skyld.. Eller kanskje det var et annet program? Husker ikke.

 

Iallefall folk som trener og skryter med bilder i det offentlige rom og delvis glorifisering av slikt.

 

Og selfies selvsagt. Lite som er mer populært enn å ta bilder av kroppen sin og dele disse.

Lenke til kommentar

Glemte å legge til at som "utenforstående" kan jeg se det Norske samfunn på en annen måte. Det er mye pushing av sunn livsstil i Norge gjennom media og andre kanaler. Dette har nesten blitt til et slags hysteri hvor alle må leve sunt og spise sunt.

 

Ikke at det er noe galt i å leve sunt og spise sunt, men det overdrives til den grad at det påvirker store deler av befolkningen. Mange overtrener, andre er treningsnarkomane. Hvis man ikke finner en annen mening i livet enn å trene og spise sunt, så grenser vel det egentlig til en usunn livsstil? Det finnes jo andre ting i livet enn bare å trene kroppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...