Gå til innhold

Landemerket og voksnes ansvar


Rune48

Anbefalte innlegg

Det var i gamle dager da en mann i hvit kjortel kom gående langs kystlinjen I Frankrike. Han vandret inn til Paris og hadde planer om å møte barna der før han gikk videre innover Europa for å møte andre barn.

 

Så kom det en vis mann på veien og spurte den vandrende mannen i den hvite kjortelen hvorfor han var nødt til å møte barna rett under en krig, og hvorfor ikke møte de når det er fred, spurte mannen.

 

Mannen i den hvite kjortelen sa: "Det er litt vanskelig å få kontakt med barn når det er fred" sa mannen i den hvite kjortelen. Så sa han: "Det er derfor jeg er nødt å møte de når det er krig, da er det lettere å få kontakt med dem"

 

Så kom det en annen mann vandrende og så spurte han mannen i den hvite kjortelen: "Det er en leketøysbutikk der borte i gata som eies av en jødisk mann, han opplever terror, hvorfor det?"

 

Mannen i den hvite kjortelen sa: "Det er lettere for barna å akseptere ting som de er når de får høre hva de har gjort mot mannen i leketøysbutikken, da blir ting balansert"

 

Det var slik at den jødiske mannen i leketøysbutikken hadde tatt vekk oppmerksomheten fra barna, den jødiske mannen hadde fått juling, og da barna så det så skjønte de med en gang at det som hadde skjedd med de under krigen var rettferdiggjort og det ble stille etter krigen.

Endret av Rune48
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En vandrer oppsøker barn under en krig. Han gjør det ikke i fredstid, for det er lettere å få kontakt med barn under en krig enn under fred?

 

En leketøysbutikk er utsatt for anti semittisme.

 

 

 

Det er lettere for barna å akseptere ting som de er når de får høre hva de har gjort mot mannen i leketøysbutikken, da blir ting balansert" 

Er det barna som gikk til terrorangrep på butikken?

 

Mannen i leketøysbutikken hadde tatt bort oppmerksomheten fra dem og da skjønte barna at det som skjedde mot dem,  under krigen, var rettferdig, og så ble det stille.

 

Kan noen forklare meg hva TS vil formidle?

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å forstå Rune48, hvis dere ikke forstår så er det fordi han er på et høyere nivå enn dere.

 

Så flott, morsomt hvis det kommer en oppfølger, for vanlige mennesker.

 

Redigert/årsak: stryker mitt svar, leste meg opp på noen av trådene til TS, så ingen forklaring trengs, for min del.

Endret av vinteren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...