Gå til innhold

Mobilt bredbånd fra ice med høyt nettforbruk.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Foreldrene til samboeren min har mobilt bredbånd fra ice.net med 15 GB inkludert i abonnementet. De bruker i all hovedsak internett til nettaviser, nettbank, finn.no, facebook, altså ikke noe streaming eller nedlasting.

 

Rundt oktober/november har det daglige forbruket deres hoppet fra noen hundre megabyte til 2-3 GB per dag på det verste, og bruksmønsteret deres har ikke endret seg fra tidligere.

Noen som har gode tips til hvor man begynner? Ice.net hadde ikke noen god forklaring på problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer vel an på hvilke sider de har vært inne på. Noen nettsider, spesielt avis/nyhetssider kan ha drøssevis med hd-videoer som gjør et godt innhogg i kvoten for mobilt bredbånd. Visse leverandører av mobilt bredbånd visste helt klart hva de gjorde da de innførte fri fart, det skal ikke mye surfing til før kvoten er oppbrukt selv med alskens sperring for både det ene og andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bytt passord, i tilfelle noen har tjuvkoble seg på nettet.

Skal gjøre dette. De eneste mistenkte må da være naboene rett ved siden av, for det er hundre meter til neste nabo hver vei...

 

Har vært ute for at email på mobil plutselig begynte å bruke masse data.

Dette var interessant. Har fått de til å koble mobiltelefonene fra det trådløse nettverket, slik at det bare er en og en enhet (laptop) som er tilkoblet, sånn at man kan eliminere en potensiell synder. 

 

Kommer vel an på hvilke sider de har vært inne på. Noen nettsider, spesielt avis/nyhetssider kan ha drøssevis med hd-videoer som gjør et godt innhogg i kvoten for mobilt bredbånd. Visse leverandører av mobilt bredbånd visste helt klart hva de gjorde da de innførte fri fart, det skal ikke mye surfing til før kvoten er oppbrukt selv med alskens sperring for både det ene og andre.

Har tenkt tanken, men synes det er rart at forbruket skal doble seg og på enkelte dager mangedoble seg. Har selv 6 GB i måneden på telefonen som jeg ofte deler med nettbrett/pc, og det holder for meg, så at de skal bruke det opp på 2-3 dager får jeg ikke til å stemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...