Gå til innhold

FEATURE: Her er spillene vi undervurderte de de var nye


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde Masse Effect (1) liggende på PCen i over 2 år. Syntes gameplay var helt grusomt, så jeg la det bort etter ca 20min. Så jeg lot det bare ligge og støve ned i samlingen. Etter en periode hvor jeg kjedet meg noe grenseløst satte jeg meg ned og begynte å spille det, og herre min hatt for en oppslukende historie! I dag er Masse Effect serien min desiderte favorittserie, og det er opp mot spill som Witcher, Super Mario, Elder Scrolls, Warcraft, m.m.

 

Når det er sagt, slutten på ME3 og hele Andromeda var ikke tittelen verdig dessverre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg spilte demoen av Metal Gear Solid 1 når det kom med ett spillblad. Hadde hørt mye om det. Krøp under første del, ble oppdaget av en fiende og drept ganske så fort. Hadde lite liv, ingen våpen å forsvare meg med. Så ikke appellen med spillet så jeg bare sluttet å bry meg og gikk videre til neste spill på demoen.

 

Heldigvis så har jeg en bror som hadde spilt litt MGS så han viste hvordan det skulle gjøres og viste meg hvordan man skulle komme videre. Straks jeg skjønte mekanikkene i spillet så ble jeg umiddelbart hekta.

Spilte gjennom den demoen iallefall 30 ganger før jeg fikk spillet en gang i 99.

 

Samme skjedde også med Resident Evil 2. Døde på første område uten å skjønne kontrollene. Lånte så RE1 av brodern og kom tilbake til RE2 demoen igjen. Ble hekta, runnet den demoen også ufattelig mange gang. Endte opp med å finne platinum utgave av RE2 på en Obs butikk sommern 2000 for 100kr.

 

Har fortsatt MGS1 og RE2 i PS1 samlingen min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som leser av Gamer.no har du kanskje lagt merke til at vi er en gjeng med svært ulike interesser og meninger. Se bare på det ulike utvalget vi kåret til 2017s beste spill.

Hehe, morsom påstand. Zelda og Mario var på lista til 9 av 14 skribenter, mens Horizon Zero Dawn var på lista til 8 stykker. Kunne like gjerne spurt 14 stykker på gata, som har et par konsoller hjemme og spiller en håndfull spill i året, og svarene hadde vært de samme.

 

Det er bare å se på leserundersøkelsene, og det er de samme spillene som går igjen der. Greit nok at Divinity Original Sin 2 var et helt utrolig positivt unntak som man knapt nok noensinne ser, men resten er så utrolig forutsigbart.

 

Vet ikke helt om jeg har undervurdert et spill før, jeg. Pony Island, kanskje, på bakgrunn av navnet og skjermbildene. Tror aldri jeg har spilt et spill og ikke likt det, for så å like det lenge etterpå.

Lenke til kommentar

 

Som leser av Gamer.no har du kanskje lagt merke til at vi er en gjeng med svært ulike interesser og meninger. Se bare på det ulike utvalget vi kåret til 2017s beste spill.

Hehe, morsom påstand. Zelda og Mario var på lista til 9 av 14 skribenter, mens Horizon Zero Dawn var på lista til 8 stykker. Kunne like gjerne spurt 14 stykker på gata, som har et par konsoller hjemme og spiller en håndfull spill i året, og svarene hadde vært de samme.

 

Det er bare å se på leserundersøkelsene, og det er de samme spillene som går igjen der. Greit nok at Divinity Original Sin 2 var et helt utrolig positivt unntak som man knapt nok noensinne ser, men resten er så utrolig forutsigbart.

 

Vet ikke helt om jeg har undervurdert et spill før, jeg. Pony Island, kanskje, på bakgrunn av navnet og skjermbildene. Tror aldri jeg har spilt et spill og ikke likt det, for så å like det lenge etterpå.

Samme om du har spillt en håndfull eller 1000 spill i fjor, de som du nevner der er jo noen av de beste. Eller er du typen som har en sær smak og liker spill som ikke er populære så du mener du vet bedre hva som er best? Er en grunn for at slike spill troner i kåringer.

Lenke til kommentar

Zelda og Mario var på lista til 9 av 14 skribenter, mens Horizon Zero Dawn var på lista til 8 stykker. Kunne like gjerne spurt 14 stykker på gata, som har et par konsoller hjemme og spiller en håndfull spill i året, og svarene hadde vært de samme.

Du tenker at når vi søker etter flere skribenter så skal vi stille krav om at man ikke har samme smak som resten? En slags test der man ikke får bli med dersom man liker spill som den jevne gamer har sansen for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...