Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alkoholsom medisin?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å redusere styrken på tanker.

 

Men ja vet det er vanskelig å ha kontroll, tenker hypotetisk. Og hvis det er noen som egentlig ikke er så glad i rus i utgangspunktet...

 

Anonymous poster hash: 369ed...45b

Jeg begynte også å drikke for å redusere styrken på tanker. Ble alkoholiker og var det i 8 år. Har vært på avrusning flere ganger, både tvangsinnleggelse og frivillig. Nå har jeg vært tørrlagt fra alkohol i snart 2 år og og det er jeg meget glad for. Disse 8 årene er de jævligste jeg noensinne har opplevd, ønsker ikke at noen skal gjennomgå det samme.

Du sier at 1-2 pils virker "en del"...Snart trenger du en halvflaske vodka for å i det heletatt kunne gå på butikken. Snu mens du kan!

Endret av Diskusjonist
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, slik har jeg tenkt og. :) Men tenkte over hvor ofte det egentlig har blitt i det siste. Pils, og brennevin fra julen også. Men nå er det nesten tomt for brennevin, bare litt bache igjen. Nei må finne på noe annet... om det er mulig, gjøre noen endringer.

 

Anonymous poster hash: 369ed...45b

 

rettelse: jeg leser nå at du vil selvmedisniere for å holde orden på tanker. Og da er svaret helt og klart NEI og det kan ikke uttrykkes sterkt nok. Det blir starten på en vond sirkel hvor du hele tiden trenger mer fordi bakrusen gjør alt verre.

Du må nok heller prøve å gjøre noe med dette the hard way selv om det ikke alltid er enkelt.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gjør det. Men jeg har ingen interesse av rus og har mye selvdisiplin. Jeg øker aldri opp og går aldri over 2 enheter.

 

Anonymous poster hash: f416f...5c7

Nja. Det hadde jeg også. Gradvis flyttes grensene og plutselig har en gått fra å være i full jobb, to barn, hus, hund og til tross for en elendig mann, generelt sett et ok liv. Til å være rusmisbruker, ute av jobb, ensom og deprimert. Mye skjedde selvsagt på veien og det er myyye som har ført meg dit jeg er i dag.

 

Men jeg hadde altså også kontroll.

 

Er ikke sånn at det bare er de uten jobb, intelligens og som ikke har et nettverk som blir rusmisbrukere. "Vi" finnes i alle samfunnsgrupper. Det er ikke bare de skitne og dårlig kledd personene med knekk i knærne som har rusproblemer. Man kan absolutt ikke se på meg at jeg har et problem. Jeg er pen, slank, trent og har ordentlige klær. Likevel er jeg inn og ut av behandling og det var absolutt ikke planlagt at detskulle gå så langt.

 

Nå skal jeg blande meg en liten dram. Og bruke all viljestyrke på å IKKE ta andre rusmidler i kveld for jeg har lite igjen og må spare.

Endret av Skadeskutt90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...