Gå til innhold

Har Telenor, men borettslaget har fått Canal Digital med mye høyere hastigheter


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nå telenor bredbånd. Betaler 429kr i måneden for 30/10. 

Så har jeg funnet ut at borettslaget har Canal Digital med 50/10, allerede tilkoblet boligen. Dvs, jeg vet ikke hvor uttaket er. Kobler jeg på dette å det fungerer like bra som Telenor sitt, så er jo det litt penger spart!  

Canal Digital er jo eid av Telenor å bruker samme ruter. 

Så isteden for å ordne en ny ruter fra CD, er det mulig å benytte Telenor ruteren?

Må vel kanskje gjøre noen konfigurasjoner i ruteren for å koble opp dette. 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte følger det en rutermodem med abonnementet, som går som fast inventar i leiligheten. Om du kan gjenbruke rutermodemet spørs på teknologien som er brukt for å levere internett.

 

Canal Digital er antagelig levert via Coax, mens jeg tipper du har DSL (i en eller annen form) i dag, Det er forskjellige fysiske standarder, og det er uvanlig med rutermodem som tar begge deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Riktig.

Har et uttak i veggen med DSL -> Ruter.

Så ser jeg også at jeg har et uttak i veggen med data, TV & FM, koblet til en liten Thomson boks med coax.

Har aldri bruk Canal Digital sitt nett. Når jeg flyttet inn var hastigheten veldig lav. 

Nå vet jeg at det er gravd ned fiberkabel utenfor, men tror ikke den er koblet til.

I dag er i hvert fall hastigheten betydelig høyere enn hva Telenor kan tilby. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

På Thomson, om "Cable Link" (og antagelig "Internet") lyser så er det internett tilgjengelig på Ethernet-porten i bakkant.

 

Om du har en ruter som kan ta imot ethernet på "WAN"-porten (av og til merket "internet" så skal det fungere. Det ser ut til at ZyXel P8702N har denne muligheten. Alternativt kan man sette i hvilket som helst egeneid ruter rett i Thomson-modemet.

Lenke til kommentar

Modemet står bare å blinker. Ifølge Canal Digital så det ut til å være noe feil med det, så et nytt er sent. 

 

Takk for hjelpen så langt! 
Regner med at de kan se om det er feil ved selve signalet i kabelen? 
Har som nevnt aldri benyttet dette nettet, da har jo heller aldri modemet hvert tatt i brukt. 

Lenke til kommentar

Alle har komplett avtale med TV og bredbånd. Så det er inkludert og finnes i veggen ja. 

 

Canal Digital ser ut til å være de eneste som kan levere 500/50 her jeg bor. Er ikke det litt rart?
Som nevnt ble det gravd ned en fiber kabel utenfor, så burde jo gå an å få? 
Har prøvd å finne noen som selger fiber her, men ser dårlig ut. Bor veldig sentralt i Kristiansand

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Fått et nytt modem fra Canal Digital nå.

Internett ser ikke ut til å fungere...

Canal Digital sa det kunne ta 4 timer før det ble kontakt. Nå har det gått over 10 timer, fremdeles ingen nett...

Skjønner ikke annet enn at det må være feil med coax? 

 

På modemet blinker DS og UP. Av og til lyser DS konstant, mens UP blinker. 
Eller så blink kun DS. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Fått et nytt modem fra Canal Digital nå.

Internett ser ikke ut til å fungere...

Canal Digital sa det kunne ta 4 timer før det ble kontakt. Nå har det gått over 10 timer, fremdeles ingen nett...

Skjønner ikke annet enn at det må være feil med coax? 

 

På modemet blinker DS og UP. Av og til lyser DS konstant, mens UP blinker. 

Eller så blink kun DS.

 

Hva var feilen egentlig? Sliter med akkurat det samme nå, blinker DS og UP, av og til lyser DS konstant, mens UP blinker.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...