Gå til innhold

Microsoft Office har fått samme kodebase for alle plattformer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når de ikke engang greier å ha samme tastatursnarveier på tvers av språk så virker en felles standard på tvers av plattformer som en uoverkommelig oppgave ja...

 

Er tildels enig med deg, men gir ctrl+s egentlige noen mening for lagre ift norske menyer, når pbokstwben s ikke engan fårekommer i ordet lagre. Men ja err irriterende å måtte lære nye shortcuts om man tilfeldigvis er på en maskin med et anna språk. Lokslisering er grnetelt til irritasjon, om pappa som er svensk og jar svenske menyer ringer å dpørr meg om hjelp blir der en del ad hoc oversetting å leting, personlig foretekker jeg engelsk ta neste slle howtos etc undt om er på engelsk
Lenke til kommentar

Hva i alle dager prater dere om? Interaksjon mot filsystemer, tastatursnarveier og GUI er selvsagt ikke en del av den samme kodebasen, da den åpenbart er avhengig av underliggende OS. Men hvorfor i alle dager skal macOS og Windows ha forskjellige kodebaser for ting som paginering, spellchecking, rendering av tabeller og andre ting som ikke har noenting med det underliggende operativsystemet å gjøre?

Dette er jo grunnen til at man som regel lager et app for iOS først, så lager man appen til Android etterpå i stedet for å lage begge to samtidig - man låner av den ferdige koden for å slippe å gjøre samme jobb flere ganger.

Det er dog mindre vanlig å holde kodebasen samlet, men det er bare en god ide spør du meg. 

 

Se også https://en.wikipedia.org/wiki/Library_(computing)

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Hva i alle dager prater dere om? Interaksjon mot filsystemer, tastatursnarveier og GUI er selvsagt ikke en del av den samme kodebasen, da den åpenbart er avhengig av underliggende OS. Men hvorfor i alle dager skal macOS og Windows ha forskjellige kodebaser for ting som paginering, spellchecking, rendering av tabeller og andre ting som ikke har noenting med det underliggende operativsystemet å gjøre?

Dette er jo grunnen til at man som regel lager et app for iOS først, så lager man appen til Android etterpå i stedet for å lage begge to samtidig - man låner av den ferdige koden for å slippe å gjøre samme jobb flere ganger.

Det er dog mindre vanlig å holde kodebasen samlet, men det er bare en god ide spør du meg. 

 

Se også https://en.wikipedia.org/wiki/Library_(computing)

 

Ettersom du og jeg ikke har samme kodebase, la meg oversette:

 

""

..og så jeg som trodde det bare var utallige tastatursnarveier, og så vise det seg at det er kodebaser.....

 

Huff og huff...""

 

Betyr: Jeg kan særdeles lite koding og jeg "misforstår" derfor og benytter anledningen til å gi et lite hint om at det hadde gjort seg med en liten jobb med tastatursnarveier etc også.

Lenke til kommentar

Word 6.0 for Mac var antageligvis 90-tallets dårligste software – antageligvis rangert under Microsoft Bob. Jeg blir litt redd når de sier at de skal gjenta dette.

 

Office for iPad, droid, Windows og OWA er allerede utgitt fra denne kodebasen, så det går nok greit. GUI- og plattformlagene er fortsatt skreddersydd per plattform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...