Gå til innhold

Telenor sakker akterut på innovasjonsmåling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Telenor innovativt? Uhmm... ...kortidshukommelsen min svikter litt. Vent! Langtidshukommelsen svikter også. Noen som orker å påminne meg om når Telenor var innovative?

Nå tuller du vel. Telenor har hatt en rekke innovative løsninger som har økt inntektene deres. Jeg nevner i fleng:

  • Sperre mot bruk av skyggenummerne til overtakserte nummer
  • "Glemte" i en lang periode å inkludere MMS i sine fastprisabo
  • Blodpriser hvis du går over den inkluderte datakvoten
  • Betaling for bruk av bankID på mobil
  • Høyere pris for å ringe til andre nett 

Noe av dette har senere blitt fjernet, men likevel.

Lenke til kommentar

Telenor innovativt? Uhmm... ...kortidshukommelsen min svikter litt. Vent! Langtidshukommelsen svikter også. Noen som orker å påminne meg om når Telenor var innovative?

 

Fra slutten på 60 tallet, til begynnelsen på 80 tallet, på Kjeller. Men da selvsagt under andre navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telenor innovativt? Uhmm... ...kortidshukommelsen min svikter litt. Vent! Langtidshukommelsen svikter også. Noen som orker å påminne meg om når Telenor var innovative?

 

Var vel engang før 2000-tallet.  Mener Opera har sine rødder der og mener at R&D avdelingen ble stengt ifbm flyttingen til Fornebu og siden har det primært vært en salgsorganisasjon.  Jeg var der selv i mange år på midten av 00'erne og jeg så ingen innovasjon, bare middle-management. 

Lenke til kommentar

Kan det være fordi de behandler sine ansatte som idioter og ikke forstår lagbygging?

Kan det være fordi man blir skremt fra å være konstruktiv og kritisk, samt stole på at script kan utkonkurrere logiske evner i feilsøkingssammenheng?

Kan det være fordi de ansatte overvåkes og trues på jobb om de ikke leverer salgstallene som er forventet?

Kan det være fordi de skarpeste knivene i skuffen rømmer fra selskapet?

Lenke til kommentar

Mitt forslag: Få inn flere dypt kompetente mennesker i styre og øverste toppledelse slik at det både stilles relevante spørsmål, kreves gode svar og at man er i stand til å vite hva forskjellen er. Dette er klart og tydelig et ansvar som største eier, den norske stat, ikke kan eller bør løpe fra. Å fokusere så sterkt på kostnadskutt og utbetaling av utbytte som det gjøres nå, på bekostning av nødvendig innovasjon og restrukturering, er ikke nødvendigvis det lureste man gjør. Aksjeprisen har gått opp, men om det er en robust utvikling er mer usikkert. Det hjelper imidlertid lite at jeg stiller disse spørsmålene her i digi.no, eller iofs andre steder. Den nye næringsministeren Torbjørn Røe Isaksen må, direkte eller indirekte, stille disse spørsmålene og kreve svar, og kritisk vurdere de svarene han får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...