Gå til innhold

Include() phpbb i eksisterende design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den klart letteste måten å integrere et phpbb v1.x.x forum på er å legge inn din egen html som du skal ha "rundt" forumet i header- og footer-feltene til phpbb (gå inn på admin-sidene).

 

Hvis du vil bruke phpbb v2 tilpasser du template-filene slik du vil ha dem :smile:

 

Hvis du ønsker din egen php-kode "rundt" phpbb forumet er det klart enklest å få dette til med v1.x.x (ettersom template-systemet i phpbb v2 ikke kan parse php-kode).

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Filer som blir include()et vil automatisk verta tolka som HTML-filer, og derfor må du nok huske å gjera nåke slik som dette:

<?php include('dennefilen.php'); ?>

 

Dette er kanskje sjølvsagt for deg, men enkelte gløymer dette ofte, og det er berre såvidt nemnt i PHP-manualen. :smile:

 

_________________

Vegard A. Larsen,

xaltra.net og sourcecode.no

E-mail: [email protected]

[email protected]

 

[ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2001-11-07 08:23 ]

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er og bruke en <iframe> i HTML koden hvor src="phpbb.php" eller hva den index filen heter.

 

Det er det enkleste...eller du kan gjøre slik som det er gjort med dette forumet!

 

altså:

<iframe src="phpbb.php" width="xxx" height="xxx" marginwidth="x" marginheight="0">

Lenke til kommentar

Hei!

Mener du at jeg kan skrive inn: "<iframe src="phpbb.php" width="xxx" height="xxx" marginwidth="x" marginheight="0">" på det stedet i mitt design hvor jeg ønsker at forumet skal vises?

 

Hvordan virker det med hensyn på phpBB, fungerer det bra og slik som det skal inne i en ramme i designet?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-31 14:01, ironman skrev:

Det du kan gjøre er og bruke en <iframe> i HTML koden hvor src="phpbb.php" eller hva den index filen heter.


Det er det enkleste...eller du kan gjøre slik som det er gjort med dette forumet!


altså:

<iframe src="phpbb.php" width="xxx" height="xxx" marginwidth="x" marginheight="0">


 

Hei!

Du sier at "eller du kan gjøre slik som det er gjort med dette forumet!" Hvordan er det gjort på dette forumet?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2001-12-10 08:14 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hva du enn gjør ikke bruk iframe..

da ser ikke opera og netscape brukere noen ting...

 

bare rename .html filen til .php og legg til

<?php +koden ?>

som det ble sagt over :smile:

 

Lykke til :smile:

 

eventuelt kan du få kildekoden til forumet på isiden.net av meg :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: zreak på 2001-11-17 21:40 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei. Jeg begynte å lese på litt ASP koding for et års tiden siden, men det ble ikke så mye ut av det.

 

Nå har jeg tenkt å ta opp dette igjen, men har hørt at PHP er mye bedre?

 

Er det noen som kan gi meg litt saklig informasjon om hvorfor dette er bedre enklere og kraftigere enn asp (hvis d er det da)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...