Gå til innhold

Støtter du utvidete salgstider for alkohol?


  

39 stemmer

  1. 1. Støtter du utvidete salgstier for alkohol?

    • Ja
      32
    • Nei
      7


Anbefalte innlegg

Følte jeg måtte bidra med noe jeg også, siden det er noen her som ganske bastant mener at alle bør kunne handle ferdig til kl 21, og at det ikke finnes individuelle behov og ønsker. 

Kundegrunnlag bør definere behov for åpningstid. Dersom det økonomisk er grunnlag for å ha åpent; hvorfor ikke? AML styrer rettighetene til ansatte, og det er ikke slik at ansatte må jobbe 14-timers skift selv om butikken har åpent til 24. Det åpner for flere ansatte, og det er jo positivt. Det fører også til at studenter, som studerer på dagtid, kan jobbe på kvelden og tjene til livets opphold. 

Klart det finnes individuelle behov og ønsker. Det mener jeg å ha ivaretatt tilstrekkelig i kompromisset jeg foreslo. Akkurat som jeg også mener å ha ivaretatt tilstrekkelig hensyn til både kunders og ansattes behov for pålagt kveldsro.

 

Dette minner meg om den gangen pappaperm ble pålagt i stedet for frivillig. Det var mange menn som syntes det var godt å bli pålagt det for å slippe å måtte ta vurderingen selv under et visst press fra både mødre og arbeidsgivere.

 

Flere ansatte er negativt. Som sagt så blir vi hverken flere personer her i landet av å øke åpningstidene og vi begynner heller ikke plutselig å spise mer som følge av økt åpningstid. Det vil si at butikkene må finansiere økningen i antall ansatte med økte priser som igjen går ut over kundene. Vi har allerede verdens høyeste matvarepriser så ennå flere økninger absolutt ikke ønskelig. Verdens dyreste betyr at vi heller bør tenke ut noen tiltak for å få prisene ned på et mer normalt nivå (for vår del av verden).

 

Studenter skal studere, ikke jobbe. Det er forsåvidt en helt annen problemstilling og avsporing, så jeg vil bare kort si at vi bør legge til rette for at studenter kan studere på dagtid og ha kvelden fri til lekser og fritidsinteresser. Høye leiepriser og matvarepriser er en stor del av problemet siden de til sammen ofte utgjør godt over det man får i lån og stipend.

 

Jeg må starte opp bilen og handle midt på dagen noen ganger, fordi polet stenger klokken 17:00

Som regel har jeg ikke behov for å dra ut før etter 18:00, for andre ærender

Tenk på de som jobber nattskift... som sover om dagen!

I dag er butikkene åpne 15 timer i døgnet, sover de så mye bør de oppsøke profesjonell hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...