Gå til innhold

dårlig økonomi og sunn mat som bygger muskler


Anbefalte innlegg

Den hele stekte kyllingen du kjøper i butikken er horribel. Ikke bare i konsistens, men for meg, virker det som det er noe rart med den. Jeg blir helt svekket i muskla og utkjørt i huet ^^ Merkelig nok. Akkurat som om den er full av steroider! ^^

 

Kjøp -kyllingbrystfilét-! Skjær det i terninger, salt, pepper, røkt paprikapulver, stek i rapsolje og meierismør.

 

Stek løk, hvitløk og ingefær i rapsolje 10 min. Ha i 2 bokser hakket tomat. Tandoori karripulver, pepper og kanskje litt salt. Ha kyllingen med sjyen i og kok 20-30 min. Da kommer kyllingen til sin rett.

 

Taco med kylling stekt på den måten er også mega. Hakk isbergsalat, tomat, agurk, rødløk. Mais skylt i vann. Rømme.

 

Kyllinggryte hjemmelaget, ikke bali.

 

5 millarder måter å gjøre det på. Men ikke kjøp den ferdiggrillede kyllingen.

 

Ja, og kan jo nevne, her hos min lokale kiwi selger de kylling-klubber- (ikke vinger) i frysedisken, ca 30 kr/kg. Det blir litt avfall, man kan nok minst doble prisen med tanke på spiselig kjøtt. Men det er skikkelig digg. Bruk samme krydderblanding og rapsolje, vend grundig, stek fra frossen tilstand på 275 grader til ferdig. Vend et par ganger under steking. Skjær potetstaver og vend i samme krydderolje. Ikke spesielt sunt, men skikkelig snacks-mat.

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...