Gå til innhold

Powercolor / FIC Radeon 9800 Pro


VeXx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vexx: bruker du orginal kjølinga eller har du satt på annet kjøleløsning?

Original kjøleren, har ikke noe pes med den... enda.. hehe ;) Skal få satt på noe heftig kjøling og få klokka eeenda mer. Skal først se hvor langt jeg kan pushe standardvifta.

 

Du med FX5900 ultra, det skjermkortet er rått, men ikke forvent noe særlig økning ved bytte av PC ;) Får du i 3dmark01 ? Kjempescore forresten :thumbup:

Lenke til kommentar
vexx: bruker du orginal kjølinga eller har du satt på annet kjøleløsning?

Original kjøleren, har ikke noe pes med den... enda.. hehe ;) Skal få satt på noe heftig kjøling og få klokka eeenda mer. Skal først se hvor langt jeg kan pushe standardvifta.

 

Du med FX5900 ultra, det skjermkortet er rått, men ikke forvent noe særlig økning ved bytte av PC ;) Får du i 3dmark01 ? Kjempescore forresten :thumbup:

på 3dmark2001SE får jeg 15023 overklokket... en liten skvett mindre uten overklokking... (se signaturen.. ;))

 

ser jo at radeonkortene yter veldig forskjellig de også... dvs med en cpu på litt over 2 GHz og ikke noe høy fsb då yter de rundt 5500... mens de som har brae system klarer opp mot 6000 og over....

 

Hadde vært kjekt om snekkern kunne kjøpt seg et nvidiakort og sett hvor mye han hadde fått der ;):xmas::thumbup:

Lenke til kommentar
3dmark er plutselig svaret på all ytelse nå ?

Langt ifra. Vi gjør om testen litt...

 

Alle MÅ poste compare linker.

 

Vi tester også :

 

Unreal Tournament 2003

 

:)

 

Uansett åssen skjermkort, bare post, la oss se hva slags score folk får i forhold til oss med 9800Pro :thumbup:

 

Får 6282, men har på følelsen at rammen er flaskehalsen, låner ram av mi søster, som er Samsung PC2700. Funker ikke sååå fett med en Intel P4 og IC7-Max3.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt FIC Radeon 9800pro i går, og må si jeg er litt skuffet over klokke-egenskapene, særlig til minnet.

 

Core går fint til 425, og sikkert høyere også. Men minnet, som er 2,8ns og burde gå til 357Mhz, gir artifacts i mother nature i 3dmark2003 hvis den settes over ca 345. 340 er jo standard?

 

Får la kortet kjøre seg inn litt, og prøve mer om noen dager.

 

Score:

3dmark2003: 5680

3dmark2001: 15500

 

Maskin: barton 2500+@2150mhz, msi k7n2-l, 2x256MB twinmos pc3200 m/winbond, fic radeon 9800pro@425/345, winXPsp1

Lenke til kommentar
vexx: bruker du orginal kjølinga eller har du satt på annet kjøleløsning?

Original kjøleren, har ikke noe pes med den... enda.. hehe ;) Skal få satt på noe heftig kjøling og få klokka eeenda mer. Skal først se hvor langt jeg kan pushe standardvifta.

 

Du med FX5900 ultra, det skjermkortet er rått, men ikke forvent noe særlig økning ved bytte av PC ;) Får du i 3dmark01 ? Kjempescore forresten :thumbup:

Når ble 6326 en kjempescore da ? Alle 9800pro klarer den scoren med oginal-kjøler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...