Gå til innhold

Har oled paneler en svakhet?


Anbefalte innlegg

OK. Har da skjønt at det hele er et lotteri for tiden om man får bra panel eller ikke. Bestilte meg en philips 65pus7502 og sparer opp til en 65-75 tommer oled i slutten av året, eventuelt neste år avhengig av når lg velger å ta tak i problemene med panelene sine. Er jo egentlig for dumt at man skal måtte akseptere defekter når man kjøper TV til over 20k.

Takk for svarene :)

Er vakum metoden Lg bruker som gjør back plane så ugjevn. Mange håper at printed Oled blir bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Farger skal jeg ikke uttale meg om da jeg har et ikke-perfekt fargesyn. Streamingen kjenner jeg ikke den igjen i. Har nok kommet en oppdatering etter dine tester muligens?

 

Virker som om det er panel-lottery og ;)

På min B6 se på 5 percent grey på YouTube appen i mørket å gå nærme B6 min var full av crt lignende striper, testa det samme på G6n og den hadde ikke stripene. Endret av samco
Lenke til kommentar

Jeg skrev ikke at det *ikke* var banding der, men at det er det jeg vil beskrive som minimalt. Jeg har strengt tatt aldri lagt merke til det i noe spill, serie eller film være seg DVD, Blu-Ray eller 4K UHD HDR streamet (NRK app, HBO, Netflix, Amazon Prime og YouTube) og/eller disk (DVD/Blu-Ray/4K UHD HDR fra X1X koblet rett til TV).

 

Angående farger så hadde nok kjerringa sagt i fra da hun er ganske pirkete.

Lenke til kommentar

Jeg skrev ikke at det *ikke* var banding der, men at det er det jeg vil beskrive som minimalt. Jeg har strengt tatt aldri lagt merke til det i noe spill, serie eller film være seg DVD, Blu-Ray eller 4K UHD HDR streamet (NRK app, HBO, Netflix, Amazon Prime og YouTube) og/eller disk (DVD/Blu-Ray/4K UHD HDR fra X1X koblet rett til TV).

 

Angående farger så hadde nok kjerringa sagt i fra da hun er ganske pirkete.

Ikke Banding linjer men små horisontale sorte linjer som crt tvr hadde

 

post-240853-0-73538900-1515277240_thumb.jpeg

Endret av samco
Lenke til kommentar

 

Da har Panasonic vist frem sin 2 nye oled serier. 4 stk nye

Lager panasonic egne oled paneler?

Hvordan er panasonic på motion handling i forhold til konkurransen?

Panasonic i 2017 har noe stutter men usikker på om det var bare på streaming fra netflix og Amazon prime.

Lenke til kommentar

Supert da har du sjekka og mulig min det var en feil på.

Tenker nå at jeg står i den situasjonen at jeg må velge mellom 65»LCD og 55»oled, siden 65»oled er svindyrt. Da må jeg selvsagt i panel lotteriet på nytt. Hva ville dere valgt? Kjøpe 55»oled nå og spare til 65»oled, eller kjøpe 65»LCD og ventet med oled?

Lenke til kommentar

Hvor langt sitter du fra skjermen?

Personlig ville jeg ikke valgt mindre enn 65 tommer på en 4k skjerm med mindre jeg satt veldig nærme skjermen..

Selv om min Oled skjerm har problemer med banding og uniformitet ville jeg per nå ikke kjøpt lcd istedet for oled.

Bildekvaliteten er bare for god...

Lenke til kommentar

Hvor langt sitter du fra skjermen?

Personlig ville jeg ikke valgt mindre enn 65 tommer på en 4k skjerm med mindre jeg satt veldig nærme skjermen..

Selv om min Oled skjerm har problemer med banding og uniformitet ville jeg per nå ikke kjøpt lcd istedet for oled.

Bildekvaliteten er bare for god...

Sitter ca 4,5m unna skjermen nå, og ser definitivt at jeg gjerne skulle hatt 65-75 tommer. Men som du sier så har jeg prøvd oled, og jeg vrir meg nærmest i smerte av å prioritere LCD foran oled kun pga størrelse(selvom jeg var bestemt på å gjøre det for noen dager siden). Bildekvaliteten er bare helt magisk med en problemfri oled i et mørkt rom.

 

Er vel i grunn kun Philips 65pus8602 som var alternativet, men etter å ha hatt philips 55pos9002(var dessverre uheldig med tint og banding) oled så ble jeg fryktelig i tvil om jeg vil ofre oled for LCD kun pga tommestørrelse(og sikkert mindre feilrate?). Sett bort ifra problemene så var pos9002 den beste skjermen jeg har sett.

Lenke til kommentar

 

Hvor langt sitter du fra skjermen?

Personlig ville jeg ikke valgt mindre enn 65 tommer på en 4k skjerm med mindre jeg satt veldig nærme skjermen..

Selv om min Oled skjerm har problemer med banding og uniformitet ville jeg per nå ikke kjøpt lcd istedet for oled.

Bildekvaliteten er bare for god...

Sitter ca 4,5m unna skjermen nå, og ser definitivt at jeg gjerne skulle hatt 65-75 tommer. Men som du sier så har jeg prøvd oled, og jeg vrir meg nærmest i smerte av å prioritere LCD foran oled kun pga størrelse(selvom jeg var bestemt på å gjøre det for noen dager siden). Bildekvaliteten er bare helt magisk med en problemfri oled i et mørkt rom.

 

Er vel i grunn kun Philips 65pus8602 som var alternativet, men etter å ha hatt philips 55pos9002(var dessverre uheldig med tint og banding) oled så ble jeg fryktelig i tvil om jeg vil ofre oled for LCD kun pga tommestørrelse(og sikkert mindre feilrate?). Sett bort ifra problemene så var pos9002 den beste skjermen jeg har sett.

 

 

 

På den avstanden som er omtrent som min egen stue så ville ikke jeg hatt mindre enn 65 tommer. Var selv i samme situasjon som deg men hos meg så endte jeg med å sprenge banken og gå for en 65 tommers Oled ettersom jeg visste jeg ville irritere meg over lcd-svakhetene.

Lykke til med vurderingene :) Jeg hadde vel kanskje selv spart opp mer penger og fiksa meg en større Oled...

Selv med banding og uniformitetsproblemer så er kvalitetsforskjellen veldig stor.. I mitt tilfelle har tven problemer og skal repareres eller byttes til tilsvarende.

På den avstanden som er omtrent som min egen stue så ville ikke jeg hatt mindre enn 65 tommer. Var selv i samme situasjon som deg men hos meg så endte det med å sprenge banken og gå for en 65 tommers Oled ettersom jeg visste jeg ville irritere meg over lcd-svakhetene.

Lykke til med vurderingene :) Jeg hadde vel kanskje selv spart opp mer penger og fiksa meg en større Oled...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Supert da har du sjekka og mulig min det var en feil på.

Tenker nå at jeg står i den situasjonen at jeg må velge mellom 65»LCD og 55»oled, siden 65»oled er svindyrt. Da må jeg selvsagt i panel lotteriet på nytt. Hva ville dere valgt? Kjøpe 55»oled nå og spare til 65»oled, eller kjøpe 65»LCD og ventet med oled?

 

Du skrev da nylig at du hadde kjøpt deg Philips 65 tommer 7502 har du ombestemt deg da eller? Er i samme situasjon selv men har anledning til å kjøpe meg evt en LG Oled 65 7V men er usikker. Philips 7502 er en råbra tv/greit tilbud har bare sett full score fra alle som anmelder den og er LG verd 10,000 mer med tanke på flere negative uttalelser som hakking/panering, inn brenning etc ? Klart bildekvaliteten er klart bedre men så blir det litt sånn det man ikke vet om savner man ikke... Har nå en seks år gammel Sharp Aquos LE831S Led 60 tommer som i grunn er veldig bra syntes jeg men har lyst på noe nytt. Andoid tv,Utra HD 4K, HDR Premium, Micro Dimming Pro og tresidig Abright tiltaler meg ved 7502 og jeg tviler jeg vil rynke på nesa over bildekvaliteten.. Nå har Komplett 40 dager returrett så tipper jeg bestiller meg en 7502 og tester den ut i første omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...