Gå til innhold

Har oled paneler en svakhet?


Anbefalte innlegg

 

Supert da har du sjekka og mulig min det var en feil på.

Tenker nå at jeg står i den situasjonen at jeg må velge mellom 65»LCD og 55»oled, siden 65»oled er svindyrt. Da må jeg selvsagt i panel lotteriet på nytt. Hva ville dere valgt? Kjøpe 55»oled nå og spare til 65»oled, eller kjøpe 65»LCD og ventet med oled?

2018 er litt Rar med tanke på 2019 kommer hdmi 2.1. Tror jeg ville selv ha kjøpt en billig B7 55" nå og solgt denne Høsten 2019 ,når 2019 Oled tvr har lavere pris mot black friday og oppgradert til en 65" da med latest specs.

Endret av samco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Supert da har du sjekka og mulig min det var en feil på.

Tenker nå at jeg står i den situasjonen at jeg må velge mellom 65»LCD og 55»oled, siden 65»oled er svindyrt. Da må jeg selvsagt i panel lotteriet på nytt. Hva ville dere valgt? Kjøpe 55»oled nå og spare til 65»oled, eller kjøpe 65»LCD og ventet med oled?

2018 er litt Rar med tanke på 2019 kommer hdmi 2.1. Tror jeg ville selv ha kjøpt en billig B7 55" nå og solgt denne Høsten 2019 ,når 2019 Oled tvr har lavere pris mot black friday og oppgradert til en 65" da med latest specs.

Har ikke lg endel dårligere motion med endel lugging i bildet i forhold til philips og sony? Om jeg skal ha en 55 så blir jeg nok å prøve en philips til, siden den hvertfall gruset B6v etter min mening på det meste.

Lenke til kommentar

 

 

 

Supert da har du sjekka og mulig min det var en feil på.

Tenker nå at jeg står i den situasjonen at jeg må velge mellom 65»LCD og 55»oled, siden 65»oled er svindyrt. Da må jeg selvsagt i panel lotteriet på nytt. Hva ville dere valgt? Kjøpe 55»oled nå og spare til 65»oled, eller kjøpe 65»LCD og ventet med oled?
2018 er litt Rar med tanke på 2019 kommer hdmi 2.1. Tror jeg ville selv ha kjøpt en billig B7 55" nå og solgt denne Høsten 2019 ,når 2019 Oled tvr har lavere pris mot black friday og oppgradert til en 65" da med latest specs.
Har ikke lg endel dårligere motion med endel lugging i bildet i forhold til philips og sony? Om jeg skal ha en 55 så blir jeg nok å prøve en philips til, siden den hvertfall gruset B6v etter min mening på det meste.

Har lugging ja. Men endelig har Lg i 2018 nye prosessorer på tide ....

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Supert da har du sjekka og mulig min det var en feil på.

Tenker nå at jeg står i den situasjonen at jeg må velge mellom 65»LCD og 55»oled, siden 65»oled er svindyrt. Da må jeg selvsagt i panel lotteriet på nytt. Hva ville dere valgt? Kjøpe 55»oled nå og spare til 65»oled, eller kjøpe 65»LCD og ventet med oled?
2018 er litt Rar med tanke på 2019 kommer hdmi 2.1. Tror jeg ville selv ha kjøpt en billig B7 55" nå og solgt denne Høsten 2019 ,når 2019 Oled tvr har lavere pris mot black friday og oppgradert til en 65" da med latest specs.
Har ikke lg endel dårligere motion med endel lugging i bildet i forhold til philips og sony? Om jeg skal ha en 55 så blir jeg nok å prøve en philips til, siden den hvertfall gruset B6v etter min mening på det meste.

Har lugging ja. Men endelig har Lg i 2018 nye prosessorer på tide ....

Har en følelse av at de kun vil forbedre bilde med den, mens motion forblir like rævva ^^,

 

Skal hente en ny Philips 55Pos9002 imorgen, så håper inderlig at den har akseptabelt nivå med banding og helst uten tint. Så lenge det ikke merkes under vanlig bruk så klager jeg hvertfall ikke.

 

Merker man mye «baklyseffekt» på quantum dot TVer som pos8602 kontra oled? Hvis ja så vil jeg nok aldri klare å ha LCD mer :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TruMotion er ihvertfall av i alle profiler som brukes på min.

 

Spennende å se om microLED faktisk kan utfordre OLED på dynamikk og mørke. Har hørt lovord fra den leiren der før (QLED anyone?  :lol:  )

Did anyone say Qled? YES PLEASE :p

 

Prøvde å slå av trumotion på min B6v mens jeg hadde den, men syntes liksom det hakket så mye(kan tenkes jeg bare er vandt til høy FPS elns). Er det noe man blir vandt til?

Lenke til kommentar

Høres ut som det beste valget, per nå er det åpenbart kun stabeiser som allerede har kjøpt et umodnet produkt eller bedrevitere som kjører knallhardt på å snakke mest mulig søppel om lcd/led.

 

Når Oled får vekk problemer med innbrenning, banding, gulskjær og diverse skavanker så er det klart Oled blir fremtiden.

 

Men til da så er det langt tryggere kjøp å gjøre.

Du vil ikke angre på philips, ambilight er også genialt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennende å få høre hvordan phillipsen er.

Fikk pos9002 i hus igår, og den er nesten tint fri. Kun litt gultint øverst i venstre hjørne, mao veldig lite(som jeg har lagt merke til til nå). Bandinga er også bedre enn forrige TV(så den godt over 20% grey på testing), men fremdeles synlig i Marco Polo serien på Netflix. Bildekvaliteten er som vanlig fantastisk, og ambilight løfter opplevelsen som vanlig.

 

Bestilte nå en philips 65pus8602, og skal se hvordan den presterer i forhold. Hvis den gjør en tilnærmet lik jobb i bildekvalitet og sortnivå, så går oled i retur(i hovedsak pga bandinga) da man slipper alle innbrenning, tint og forhåpentligvis banding på disse.

 

Jeg vil vel egentlig tro at 95% av alle med 2017 oled vil kunne se banding i feks marco polo serien på Netflix. Hvordan er dine oled på banding og tint samco?

 

En veldig god banding test i vanlig TV titting er Marco polo sesong 1, episode 2 på 14:20. Bandinga er spesielt synlig når de rir ned fra bakketoppen på hestene(kan også sees på de grå bakgrunnene mellom 13:50 og 14:20).

 

Hadde vært kjekt om dere som har oled kunne se om dere opplever banding på dette område, slik at vi kan få bedre oversikt om det faktisk finnes «perfekte» oled paneler :)

Lenke til kommentar

 

Blir spennende å få høre hvordan phillipsen er.

Fikk pos9002 i hus igår, og den er nesten tint fri. Kun litt gultint øverst i venstre hjørne, mao veldig lite(som jeg har lagt merke til til nå). Bandinga er også bedre enn forrige TV(så den godt over 20% grey på testing), men fremdeles synlig i Marco Polo serien på Netflix. Bildekvaliteten er som vanlig fantastisk, og ambilight løfter opplevelsen som vanlig.

Bestilte nå en philips 65pus8602, og skal se hvordan den presterer i forhold. Hvis den gjør en tilnærmet lik jobb i bildekvalitet og sortnivå, så går oled i retur(i hovedsak pga bandinga) da man slipper alle innbrenning, tint og forhåpentligvis banding på disse.

Jeg vil vel egentlig tro at 95% av alle med 2017 oled vil kunne se banding i feks marco polo serien på Netflix. Hvordan er dine oled på banding og tint samco?

En veldig god banding test i vanlig TV titting er Marco polo sesong 1, episode 2 på 14:20. Bandinga er spesielt synlig når de rir ned fra bakketoppen på hestene(kan også sees på de grå bakgrunnene mellom 13:50 og 14:20).

Hadde vært kjekt om dere som har oled kunne se om dere opplever banding på dette område, slik at vi kan få bedre oversikt om det faktisk finnes «perfekte» oled paneler :)

Veldig vanskelig å finne en perfekt Oled tv har aldri eid en selv. Mine 2 ....Sony A1 bestemte jeg meg for å gi en sjangse den var litt gruful ut av eska, men så fort min A1 så bedre ut etter 2 dager bruk mot de fleste bilder på A1 forums ,den har noen streaks som forandrer seg nesten dagelig litt fasinert hvorfor fra mindre synelig til vises på 10 prosent grå.

Hvit muligens litt magneta tint på høyre side men vi får se etter kalibrering i feb/mars etter Dolby Vision oppdateringen.

G6n ... Har mindre synelige streaks spesielt på Marco Polo testen men den har litt mørkere senter på panelet noe som ikke vises på film spill osv. Ingen side vignetting som endel var plaget med på 65". På hvit har den et lett gul stikk som alle tvr får etter kalibrering med varm 2 farveromm. 3D er helt spot on null cross talk.

 

Sony A1 er bruks Oleden i øyeblikket for å få timer på tvn før kalibrering ,tror jeg har passert 300timer nå som min guy krever før han ser på tvr.

 

2 helt forskjellige tvr.

A1 har bedre motion og 0 Colour bands noe som jeg setter utrolig høy pris på.

G6 er raskere på Apps mot Android og 3D er fortsatt helt fantastisk på en Oled ingen har virkelig sett 3D før man ser det på en Lg Oled, synd formatet er r.i.p.

Endret av samco
Lenke til kommentar

 

 

Blir spennende å få høre hvordan phillipsen er.

Fikk pos9002 i hus igår, og den er nesten tint fri. Kun litt gultint øverst i venstre hjørne, mao veldig lite(som jeg har lagt merke til til nå). Bandinga er også bedre enn forrige TV(så den godt over 20% grey på testing), men fremdeles synlig i Marco Polo serien på Netflix. Bildekvaliteten er som vanlig fantastisk, og ambilight løfter opplevelsen som vanlig.

Bestilte nå en philips 65pus8602, og skal se hvordan den presterer i forhold. Hvis den gjør en tilnærmet lik jobb i bildekvalitet og sortnivå, så går oled i retur(i hovedsak pga bandinga) da man slipper alle innbrenning, tint og forhåpentligvis banding på disse.

Jeg vil vel egentlig tro at 95% av alle med 2017 oled vil kunne se banding i feks marco polo serien på Netflix. Hvordan er dine oled på banding og tint samco?

En veldig god banding test i vanlig TV titting er Marco polo sesong 1, episode 2 på 14:20. Bandinga er spesielt synlig når de rir ned fra bakketoppen på hestene(kan også sees på de grå bakgrunnene mellom 13:50 og 14:20).

Hadde vært kjekt om dere som har oled kunne se om dere opplever banding på dette område, slik at vi kan få bedre oversikt om det faktisk finnes «perfekte» oled paneler :)

Veldig vanskelig å finne en perfekt Oled tv har aldri eid en selv. Mine 2 ....Sony A1 bestemte jeg meg for å gi en sjangse den var litt gruful ut av eska,den har noen streaks som forandrer seg nesten dagelig fra mindre synelig til vises på 10 prosent grå.

Hvit muligens litt magneta tint på høyre side men vi får se etter kalibrering i feb/mars etter Dolby Vision oppdateringen.

G6n ... Har mindre synelige streaks spesielt på Marco Polo testen men den har litt mørkere senter på panelet noe som ikke vises på film spill osv. Ingen side vignetting som endel var plaget med på 65". På hvit har den et lett gul stikk som alle tvr får etter kalibrering med varm 2 farveromm. 3D er helt spot on null cross talk.

Sony A1 er bruks Oleden i øyeblikket for å få timer på tvn før kalibrering tror jeg har passert 300timer nå som min guy krever før han ser på tvr.

Ganske kjipt at vi rett og slett må godta sånt på såpass dyr TV egentlig ^^

Hvorfor må TVene «kjøres inn»? Er det noe som endres i bildet under lengre tids bruk?

 

Skal teste fremover om disse stripene forsvinner etter litt bruk, eller om de er spesielt synlig i andre ting enn marco polo serien. Er jo veldig fornøyd med bildekvaliteten i seg selv, samt at philips er veldig flink på motion, da det ikke er lugging i bildet. Pos9002 skal ha det at den er den beste tv-en jeg har sett, så den nye p5 prosessoren er virkelig noe philips fortjener skryten for.

Det kan se ut som man bare må godta litt tint og banding om man vil ha oled idag.

Lenke til kommentar

 

 

 

Blir spennende å få høre hvordan phillipsen er.

Fikk pos9002 i hus igår, og den er nesten tint fri. Kun litt gultint øverst i venstre hjørne, mao veldig lite(som jeg har lagt merke til til nå). Bandinga er også bedre enn forrige TV(så den godt over 20% grey på testing), men fremdeles synlig i Marco Polo serien på Netflix. Bildekvaliteten er som vanlig fantastisk, og ambilight løfter opplevelsen som vanlig.

Bestilte nå en philips 65pus8602, og skal se hvordan den presterer i forhold. Hvis den gjør en tilnærmet lik jobb i bildekvalitet og sortnivå, så går oled i retur(i hovedsak pga bandinga) da man slipper alle innbrenning, tint og forhåpentligvis banding på disse.

Jeg vil vel egentlig tro at 95% av alle med 2017 oled vil kunne se banding i feks marco polo serien på Netflix. Hvordan er dine oled på banding og tint samco?

En veldig god banding test i vanlig TV titting er Marco polo sesong 1, episode 2 på 14:20. Bandinga er spesielt synlig når de rir ned fra bakketoppen på hestene(kan også sees på de grå bakgrunnene mellom 13:50 og 14:20).

Hadde vært kjekt om dere som har oled kunne se om dere opplever banding på dette område, slik at vi kan få bedre oversikt om det faktisk finnes «perfekte» oled paneler :)

Veldig vanskelig å finne en perfekt Oled tv har aldri eid en selv. Mine 2 ....Sony A1 bestemte jeg meg for å gi en sjangse den var litt gruful ut av eska,den har noen streaks som forandrer seg nesten dagelig fra mindre synelig til vises på 10 prosent grå.

Hvit muligens litt magneta tint på høyre side men vi får se etter kalibrering i feb/mars etter Dolby Vision oppdateringen.

G6n ... Har mindre synelige streaks spesielt på Marco Polo testen men den har litt mørkere senter på panelet noe som ikke vises på film spill osv. Ingen side vignetting som endel var plaget med på 65". På hvit har den et lett gul stikk som alle tvr får etter kalibrering med varm 2 farveromm. 3D er helt spot on null cross talk.

Sony A1 er bruks Oleden i øyeblikket for å få timer på tvn før kalibrering tror jeg har passert 300timer nå som min guy krever før han ser på tvr.

Ganske kjipt at vi rett og slett må godta sånt på såpass dyr TV egentlig ^^

Hvorfor må TVene «kjøres inn»? Er det noe som endres i bildet under lengre tids bruk?

Skal teste fremover om disse stripene forsvinner etter litt bruk, eller om de er spesielt synlig i andre ting enn marco polo serien. Er jo veldig fornøyd med bildekvaliteten i seg selv, samt at philips er veldig flink på motion, da det ikke er lugging i bildet. Pos9002 skal ha det at den er den beste tv-en jeg har sett, så den nye p5 prosessoren er virkelig noe philips fortjener skryten for.

Det kan se ut som man bare må godta litt tint og banding om man vil ha oled idag.

Må kjøre dem in pga inbrennngs fare ,en kalibrering tar flere timer med statiske test bilder på skjermen.

Phillips sin Oled har bra motion godt valg av en tv,striper kan forsvinne har selv sett det mest på G6n men A1 virker mere sta på striper så langt. Satser på at de få fader mere ut ved bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...