Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilen vil ikke starte, verksted finner ikke feilen.


Anbefalte innlegg

på de siste 40 gangene jeg har starta bilen så har jeg hatt problemer 3 ganger med å starte motoren.

 virker ikke å spille noen rolle om bilen ikke har vært brukt på 1 døgn, eller 10 minutter. Heller ikke om den har vært i garasje, eller stått ute. Når jeg vrir om tenningen så hører jeg at motoren prøver å starte, uten at den vil starte, og noen ganger så er det nesten så at motoren starter. Men uten at den helt kommer i gang.  Idag starta den på første forsøk etter å ha vært av i ca 1 time, men så stoppet den av seg selv  2 sekunder etter at jeg starta den, og etter det fikk jeg ikke start på den igjen.

 

Jeg har prøvd å vri om tenninga og starte mange ganger på rad, med og uten gass. ( den reagerer ikke noe mer når jeg tar inn gassen), jeg har prøvd å la den stå å hvile lenge (20 min og halvtime) før jeg prøver å starte den igjen, uten hell.  Og så plutselig etter å ha prøvd kjempelenge så kan det plutselig starte..    Sist gang kom naf og prøvde med en startbooster på batteriet, og etter 3-4 forsøk så starta bilen. om det var tilfeldig eller ikke, det vet jeg ikke. han sa at batteriet mitt var bra.

Jeg har vært på verksted med bilen, og de sa da at det var veivsensoren ( før de bytta veivsensoren så prøvde ikke motoren å dra i gang i det hele tatt), men etter de bytta veivsensoren så har altså problemet endret seg litt. De finner nå ingen feil med bilen når de tar diagnose..

 

Noen forslag til hva det kan være?

 

dette er en skoda octavia 2003-modell, bensin.

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken bil (merke modell år kilometer)?

 

Hvordan ble startboosteren koblet? På batteripolene eller på plusspol og et annet jordingspunkt enn minuspol?

 

skoda octavia 2003, bensin, 160 000 km. den ble koblet på pluss og minus.  men som nevnt, to andre ganger har jeg fått start på den uten startbooster ( selv om det tok halvtime en gang, 10 minutter en annen gang ) 

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...