Gå til innhold

Pasifisme er umoralsk.


Anbefalte innlegg

Krig og fred skrev (25 minutter siden):

Jeg tror du hadde mistrives enda mer i et land okkupert av Russland, siden de har en tradisjon med å drepe utallige sivile. Og voldta kvinner og barn. 

 

Så da blir spørsmålet, hva suger mest? Stille opp i uniform, eller underkaste seg sadistiske diktatorer som får deg til å spise dritt hver dag. 

Har ikke spist annet enn farse, i det siste, jeg da ( ikke noe problem, men tenker litt paa hva det gjoer med meg da ) og opplever ikke noe mer frihet her, enn der, i det daglige. Fotstaar ikke hvorfor de behandler homsene, som de gjoer, men han paa andre siden da? Som kommer til aa faa makta og har veldig lyst til aa bli diktator. Denne perioden, blir han farlig. Hvis han ikke dauer da, baade han og han andre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke hva pasifisme er. Pasifisme er å være imot vold/krig til å løse problemer/konflikter som et grunnprinsipp. Selve åpningsposten har definert pasifisme feil for å prøve å argumentere imot det og bruke som en cudgel mot folk som ikke deltar aktivt i #CurrentThing. 

20240315_171013.thumb.png.ccd1fc9ad304a76bfc6519120a539145.png

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Yakamaru said:

Det er ikke hva pasifisme er. Pasifisme er å være imot vold/krig til å løse problemer/konflikter som et grunnprinsipp. Selve åpningsposten har definert pasifisme feil for å prøve å argumentere imot det og bruke som en cudgel mot folk som ikke deltar aktivt i #CurrentThing.

Godt sagt! Er vel slik det er med enkelte, når man for eksempel ser diskusjon om feminisme er "absolutt ondskap".

Finn noe du hater. Definer det slik at alle hater det. Så vil alle være enig og hate det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
43 minutes ago, Yakamaru said:

Det er ikke hva pasifisme er. Pasifisme er å være imot vold/krig til å løse problemer/konflikter som et grunnprinsipp. 

 

Hvem er ikke imot vold? 

Quote

Selve åpningsposten har definert pasifisme feil for å prøve å argumentere imot det og bruke som en cudgel mot folk som ikke deltar aktivt i #CurrentThing. 

Uff, empiri. 

 

 

28 minutes ago, Abigor said:

Godt sagt! Er vel slik det er med enkelte, når man for eksempel ser diskusjon om feminisme er "absolutt ondskap".

Finn noe du hater. Definer det slik at alle hater det. Så vil alle være enig og hate det?

En fantastisk dum mening. Jeg antar at du mener at Russland har en eller annen moralsk eller filosofisk rett til å drepe ukrainere. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...