Gå til innhold

Bildetråd 1900-til dags dato


Scarvo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1963:

 

En mørk dag i amerikansk historie. 22.november 1963. President John F. Kennedy er på besøk i Dallas, Texas og kjører i en bilekskortesje på parade gjennom byen med sin førstedame Jackie Kennedy ved sin side. Få minutter etter at dette bilde ble tatt ble presidenten skutt og drept av en snikskytter som ble identifisert som Lee Harvey Oswald.

 

1200px-JFK_limousine.png

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

1968

 

I en hver krig er det de sivilie som må lide for soldaters brutalitet. La meg bare si at jeg har full forståelse dersom bildet blir fjernet. Bare gi meg beskjed først så kan jeg få lagt inn noe annet.

 

Vietnamkrigen. I 1968 blir disse kvinnene utsatt for massedrap av amerikanske soldater. Massakren blir senere kjent som My Lai massakren. Flere av kvinnene ble gjengvoldtatt av soldatene før de ble skutt og knivstukket. Ikke før i 1969, et år senere, ble skandalen bevisstgjort

 

enhanced-buzz-orig-6748-1374099601-29.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1973:

 

Under den store oljekrisen vinteren 1973 med restriksjoner på bilbruk er kong Olav(som har dispensasjon) solidarisk med befolkningen og tar banen fra Nathionalteateret til Holmenkollen.

 

Innteresant at sist gang kong Olav var på et bilde i denne tråden, er fra 1905 da han kom til Norge som toåring og 68 år senere var ikke Norge til å kjenne igjen.

 

sy58878e.jpg

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...