Gå til innhold

Nytt og mindre kabinett enn Fractal Design R4


Anbefalte innlegg

Hei, igjen.

Hvis jeg har 1 noctura flx vifte og 1 pwr vifte via y splitter på samme header, hvordan blir det å styre hastighet da?

Må jeg styre med dc eller hvordan blir det å styre med pwr?

Stiller også samme spørsmål om uln og pwr på samme header via y splitter.

 

Blir vel DC da. Best å koble 2 like vifter på en Y splitter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei, igjen.

Hvis jeg har 1 noctura flx vifte og 1 pwr vifte via y splitter på samme header, hvordan blir det å styre hastighet da?

Må jeg styre med dc eller hvordan blir det å styre med pwr?

Stiller også samme spørsmål om uln og pwr på samme header via y splitter.

Blir vel DC da. Best å koble 2 like vifter på en Y splitter :)

Takk. Så da bør jeg bytte til 2 flx bak da, og ha 2 stk pwr framme. Den ene plx vifta kan jeg ikke bytte så da får det bli sånn.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Morn.

Har Define MiniC TG selv, med U12S riktignok. Kjører et RX 580-kort. Nå gikk jeg riktignok canacas da Noctua slapp sin Chromax-serie, men på bildet ser du min løsning. De to viftene i front som inntak er 140mm, ellers er alt 120mm. PSU (EVGA 750w) trekker luft fra undersiden av kabinettet som seg hør og bør.

 

post-285498-0-37829500-1519675809_thumb.jpg

 

Alle viftene er PWM-styrt, via en Fan-hub fra Silverstone. Det er da HK som styrer viftene, hvor den nederste inntaksvifta er "master". De to viftene på CPU-kjøleren har jeg brukt en Y-splitter på for å connecte til CPU-headeren.

 

Temperaturene er veldig greie, som du kan se. Dette er med Prime95 og Furmark i FHD etter flere timer

 

post-285498-0-09616300-1519677001_thumb.jpg

 

Ville bare gi deg en indikasjon på hvordan det kan bli :)

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

Morn.

Har Define MiniC TG selv, med U12S riktignok. Kjører et RX 580-kort. Nå gikk jeg riktignok canacas da Noctua slapp sin Chromax-serie, men på bildet ser du min løsning. De to viftene i front som inntak er 140mm, ellers er alt 120mm. PSU (EVGA 750w) trekker luft fra undersiden av kabinettet som seg hør og bør.

 

attachicon.gifNye vifter.jpg

 

Alle viftene er PWM-styrt, via en Fan-hub fra Silverstone. Det er da HK som styrer viftene, hvor den nederste inntaksvifta er "master". De to viftene på CPU-kjøleren har jeg brukt en Y-splitter på for å connecte til CPU-headeren.

 

Temperaturene er veldig greie, som du kan se. Dette er med Prime95 og Furmark i FHD etter flere timer

 

attachicon.gifTemps.jpg

 

Ville bare gi deg en indikasjon på hvordan det kan bli :)

Takk for svar.

 

Jeg har rimelig lik setup, bare med annen CPU kjøler, og er det blower style kort du har?

Tror problemet er at det blir dårlig luftgjennomstrømning fra kortet som er stort og til nærmeste exhaust så varmen finner ikke en rask og god vei ut av kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...