Gå til innhold

Mangler plass på ipad 2


MrVilla

Anbefalte innlegg

Svigers har en ipad 2 som det ikke lenger er mulig å ta bilder med grunnet for lite plass.

Vi har kjøpt extra icloud storage og lagt inn at den skal flytte alle bilder i skyen og bare beholde kopier av mindre størrelse på ipad. Føler ikke at dette hjelper i det hele tatt....

 

Noen tips? Synes hele bilde og icloud oppsettet er utrolig kronglete.

 

Har slettet alle aper som ikke trengs men den bruker fortsatt neste 9 gb på bilder og filmer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er å slette dem fra iPad'en når de ligger i skyen. De fleste i dag har mer eller mindre konstant tilgang til nett så det er liten vits å ha et lokalt arkiv når man bare kan vise bilder og video direkte fra skyen.

Ok. Da misforsto vi den settingen som het optimize icloud storage. Men forundrer meg ikke når alt annet er dårlig forklart.

Men hvor ser jeg hvilke bilder som er lokale og hvilke som er i skyen?

 

Kan vi slette alle som ligger i photos?

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Du sletter selvfølgelig bare fra iPad'en og hvis det ikke går uten at ting slettes i skyen så er det noe alvorlig galt med Apple :wee: Det står ingenting om at bildene slettes fra skyen i det du fant, bare fra alle enheter. Må passe på at du ikke har duplikater på noen enheter med samme ID hvis du sletter fra en vettu...

 

Men har ikke den saken en USB-port eller noe da? Skal bare være å sette inn en minnepinne eller ekstern HDD og lagre ting der.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe greie på iCloud Photo Library, så håper noen kan forklare deg. Det å ha bilder m.m i en nettsky er absolutt en fordel.

Jeg har flyttet bildene over på PC og ekstern harddisk via USB (ladeledningen), men burde nok funnet en sky-lagring jeg også.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Du sletter selvfølgelig bare fra iPad'en og hvis det ikke går uten at ting slettes i skyen så er det noe alvorlig galt med Apple :wee: Det står ingenting om at bildene slettes fra skyen i det du fant, bare fra alle enheter. Må passe på at du ikke har duplikater på noen enheter med samme ID hvis du sletter fra en vettu...

 

Men har ikke den saken en USB-port eller noe da? Skal bare være å sette inn en minnepinne eller ekstern HDD og lagre ting der.

Jeg forventet at jeg kunne lagre i skyen og ha tilgang til bildene hele tiden, men det er tydeligvis alt for avansert. Jeg klarer ikke å finne ut hvilke bilder er i skyen og hvilke er lokalt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe greie på iCloud Photo Library, så håper noen kan forklare deg. Det å ha bilder m.m i en nettsky er absolutt en fordel.

Jeg har flyttet bildene over på PC og ekstern harddisk, men burde nok funnet en sky-lagring jeg også.

For svigers å styre med slikt i en alder av 70+ er litt mye styr. Det enkleste ville vært en god løsning med icloud, men det ser dårlig ut...

Lenke til kommentar

[...]

Jeg forventet at jeg kunne lagre i skyen og ha tilgang til bildene hele tiden, men det er tydeligvis alt for avansert. Jeg klarer ikke å finne ut hvilke bilder er i skyen og hvilke er lokalt.

 

Har du nett og logger deg på skylagringstjenesten (iCloud i dette tilfellet) så har du tilgang til alt som er lagret der. Drar du et sted der det ikke er Internett så får du ikke tilgang.

 

Det er ikke spesiellt avansert, men diverse skriverier på nett kan være litt vanskelig å forstå. Kanskje du har noen i familien som bruker iCloud og Apple-enheter som kan hjelpe deg, mye lettere å bli vist steg for steg hva man skal gjøre :)

Lenke til kommentar

 

 

[...]

 

Jeg forventet at jeg kunne lagre i skyen og ha tilgang til bildene hele tiden, men det er tydeligvis alt for avansert. Jeg klarer ikke å finne ut hvilke bilder er i skyen og hvilke er lokalt.

 

Har du nett og logger deg på skylagringstjenesten (iCloud i dette tilfellet) så har du tilgang til alt som er lagret der. Drar du et sted der det ikke er Internett så får du ikke tilgang.

 

Det er ikke spesiellt avansert, men diverse skriverier på nett kan være litt vanskelig å forstå. Kanskje du har noen i familien som bruker iCloud og Apple-enheter som kan hjelpe deg, mye lettere å bli vist steg for steg hva man skal gjøre :)

Jeg får stikke inn på eplehuset og høre om dem har forslag til løsning.

Jeg håpet å slippe å logge meg inn på en skylagringstjeneste separat, men at jeg kunne få full oversikt over dette i photo appen. Dette er nok ikke mulig slik jeg forstår. Icloud er nok lik alle andre tjenester bare at det er litt merkelig beskrevet.

Lenke til kommentar

Det skal holde å gjøre det du har gjort.

Kan være at det tar litt tid å få synkronisert, så vent med å slette lokalt til alle bildene er lastet opp til iCloud.

har syncet i ukevis. Som sagt så står det at det er ca 9 gb med filmer og bilder på icloud, men har akkurat samme mengden på ipaden og. Ser liksom ikke fordelen....

Lenke til kommentar

For ikke så lenge siden kom en funksjon for å "Optimalisere bilder", som lagrer bildene i full oppløsning i iCloud, men reduserer oppløsningen på de lokalt lagrede bildene til det som enheten kan vise. Mulig det ikke støttes av så gammel iPad som 2, men du finner info her: https://support.apple.com/no-no/HT204264

Er den jeg bruker men det virker ikke som den fungerer. Har ikke tjent en kb på å kjøpe mer plass i skyen og skru på den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...