Gå til innhold

Arv i underlig situasjon


Gjest Slettet-JWlLR8

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-JWlLR8

Hei, jeg har en litt underlig situasjon relatert til noe arv og siden ingen av oss er så overflødige at vi har rå til advokat eller profesjonell hjelp spør vi spørsmålet her først.

 

Vi er to jenter som har en mor ettersom far er dø, og mor sitter med fullmakt over hans ressurser. Det gjør oss ikke noe, ettersom vi er glade i moren vår, og har ingen problemer med å ta det arve-rotet når hun en dag dør.

 

Der komplikasjonen kommer er at nå ligger min avdøde fars mor (min farmor) for døden. Han er enebarn og skulle da arvet alt hun eide når hun snart passerer.

 

Men faren vår er jo dø, så han arver vell ikke så mye.

 

Hva skjer med det min farmor har av siste ressurser da?

 

Går det til oss, eller vår mor, eller hvordan blir det?

 

(Uff kjenner at det ikke er spesielt digg å snakke om arv og penger når en person i familien kanskje dør snart...  :cry: )

Endret av Slettet-JWlLR8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg googlet litt fordi jeg lurer på dette selv. Såvidt jeg fant ut, så vil dere to arve deres farmor siden dere er "livsarvinger".

 

Jeg beklager på forhånd for å delvis hijacke tråden..

 

Jeg lurer på dette selv fordi jeg tror min mor har misforstått reglene for arv:

 

Min farfar døde for 17 år siden. Før det skrev han en kontrakt med sin daværende samboer at hun kunne bo i huset så lenge hun kunne.

Min far døde i fjor. Han hadde en søster som døde for over 30 år siden.

Min farfars samboer flyttet ut i sommer, og huset er solgt.

Min mor har tatt halvparten av pengene fra salget. Den andre halvparten har tilfalt min fetter og kusine, som er etterlatte etter min fars søster.

Burde ikke vi barnebarna arvet alt siden begge våre foreldre (min far og hans søster) er døde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...