Gå til innhold

Kostnadsføre utgifter. begrensninger, relevans etc.


Eriksen23

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer litt på dette med kostnadsføring av utgifter. Jeg har alltid gått utifra at kostnadene må være relevante til driften, men er det slingringsmonn?

Jeg har 2 firmaer innen henholdsvis eiendom og tv reperasjon. 
Samtidig holder jeg på med en større oppussing av en bolig. Dvs regninger fra rørlegger, snekker elektriker etc. Denne boligen skal etterhvert leies ut via eiendomsselskapet og tenker dermed at kostnadene er relevante dit uten problem.

Det jeg gjerne skulle fått til var om disse kostnadene kunne være relevante til tv reperasjonsfirmaet da jeg har mer overskudd i dette. Selskapet det dreier seg om er registrert på samme adresse som pusses opp, men usikker på om dette hjelper.
Er det noen måte å få dette til utover eventuelt å låne penger fra et selskap til det andre?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Revisor vil nok ikke la det passere

 

Men igjen

det spørs hva du skrev i vedtakfestet formål på "tv rep firmaet"

 

Du kan da i praksis fakturere tv-rep firmaet for kostnadene hvis det står noe som kan linkes til evt oppussingsbehov hus kunder som feks " trenger oppussing pga tv skal bygges inn i veggen". Summen blir jo litt begrenset også

 

Hvis vi snakker mellom flere hunde K vs 20k osv :)

 

Men ta i mente at du kan ha en nazi revisor som ikke lar det godkjennes

 

Så spørs hvor mye du egentlig sparer enn på å låne fra firma til firma. Får du tilbake disse summene relativt fort med tanke på leie så er det jo ikke noe problem å låne fra tv reppen



Anonymous poster hash: a9136...cde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...