Gå til innhold

Jobb i ambassaden med null skatt


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har fått jobb i en "utenlandsk" ambassade som sjåfør her i norge ^^

 

Har fått på følelsen at de tracker mitt minste "move" både på nett og telefon så skriver her via en tredjepart sin pc

 

MEN jobben er knall ^^ Men uansett, så starter jeg ikke før 2018

Har snakket litt med med de andre norske sjåførene som jobber der og de sier de kan velge å betale skatt.

Er dette lov ?

 

Og er det en fordel / ulempe ved begge? Utenom det at man selvfølgelig får mer / mindre utbetalt

 

Men med tanke på evt helsevesen støtte osv senere- pensjon osv osv? Ser helst at noen som faktisk VET hva de prater om når det gjelder arbeid i en ambassade svarer :) 

 

Det at normale folk ikke betaler skatt gir kanskje ikke samme utfall senere siden vi jobber jo for en ambassade

 

Aner ikke jeg..men skulle gjerne fått litt info ^^

 

Hvor mye de vet aner jeg ikke, men de fant info om at jeg hadde stjålet en litago melk på barneskolen for x antall år siden hehe så "fingers crossed" ;)



Anonymous poster hash: 7e1f5...d6f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det er sjølvsagt ikkje lov å unndra seg skatt.

Ein slik jobb åpner nok for muligheita til å holde inntekta skjult for norske myndigheiter dersom ambassaden ikkje innrapporterer lønna di.

 

Du er uansett sjølv ansvarleg for å rapportere inn lønn og skatte av denne. Ambassaden kan ikkje påleggast dette ansvaret, så det å unndra seg skatt er ein personleg risiko. Dersom du blir tatt så vil det sjølvsagt medføre straff.

 

 

Dersom du vil gjere dette lovleg så bør du også få klarheit i om det foreligger skatteavtale mellom Norge og det landet du skal jobbe for. Du vil sjølvsagt ikkje risikere å bli avkrevd for inntektsskatt frå begge landa samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...