Gå til innhold

Søke på to stillinger i samme bedrift?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, så lenge du er kvalifisert for dem, ser jeg ikke noe grunn for å ikke. Har en bedrift lagt ut flere stillingsannonser, og det ikke er opplyst direkte at kandidater ikke kan søke parallelt, burde det gå fint.

 

Bare husk å søke på dem seperat, èn søknad til hver. Tilpass også gjerne søknadene med innhold relevant til stillingene. Lykke til. :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet blir når du skal skrive søknaden, der skal det stå hvorfor akkurat du er perfekt til stillingen (greit nok ift to stillinger), men også hvorfor du vil ha AKKURAT den jobben. Da får man litt brist om samme folk leser begge søknadene. Men som sagt over, ikke noe problem å søke på to i samme firma.

Lenke til kommentar

Så om man sender søknad på 2 stillinger, så viser man seg desperat etter jobb? Ser ingen logikk i det. Når man er arbeidsledig og på søk etter fast jobb, har man egentlig ikke råd til å være pessimistisk. Jeg tenker det blir heller motsatt, at man vil gjerne jobbe hos den bedriften, enten om det blir stilling 1 eller stilling 2. Som jeg skrev før, hvis man er kvalifisert for flere ledige stillinger innad i bedriften, er det bare dumt å ikke prøve sjansen på dem.

Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt godt fornøyd med begge jobbene, da den produksjonstillingen gir meg mer erfaring i fremtiden til den andre stillingen som jeg søkte på. Jeg passer perfekt til kontorstillingen, siden jeg har alt jeg trenger av utdanning. Bare ikke erfaring, men det står ikke spesifisert at det er et krav, bare ønskelig. 

Lenke til kommentar

Ja, så lenge du er kvalifisert for dem, ser jeg ikke noe grunn for å ikke. Har en bedrift lagt ut flere stillingsannonser, og det ikke er opplyst direkte at kandidater ikke kan søke parallelt, burde det gå fint.

 

Bare husk å søke på dem seperat, èn søknad til hver. Tilpass også gjerne søknadene med innhold relevant til stillingene. Lykke til. :thumbup:

Har søkt på begge nå. Søkte på kontorstillingen tidligere i uka, men søkte på produksjonstillingen idag. sistnevnte går ut imorgen, men førstnevnte går ikke ut før på nyttår.

 

Dilemmaet (drømmescenario) blir om jeg får produksjonstillingen først, men får også tilbud om den kontorstillingen en mnd etter. 

Men regner med avdelingene har litt kommunikasjon mellom seg, evt HR-avdelingen har kontroll.

Lenke til kommentar

Dilemma og dilemma. Får ikke tilbud uten intervju først. Hvis det er samme avdeling som behandler begge søknadene, vil de se ditt navn i begge tilfeller og kan bli spurt hvorfor under intervjuet. Du bør ha et godt svar da. I beste fall får du bli med i runden for stilling 2 også. Hvis ikke, og du faktisk får et tilbud for stilling 1, får du sikkert en viss frist til å svare. Enten blir det til at du muligens takker ja til stilling 1 og dermed trekker deg fra 2ern, eller nei til 1 og gambler om 2ern. Men blir du innkalt til intervju disse dager, får du muligheten til å prate om begge stillingene og hvilke muligheter du har for begge scenariene.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...