Espen191 Skrevet 5. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2017 Jeg har hatt 2 monitorer koblet til datamaskinen lenge, da jeg har hatt besøk har den ene monitoren blitt brukt med en xbox one, da jeg koblet den tilbake i pcn dukket den ikke opp. Begge har flere ganger blitt brukt på min xbox og dette har gått helt fint. Monitoren er koblet til et GTX970 skjermkort som har mini displayport med overgang til HDMI. Jeg ser at den ene monitoren har byttet tittel fra "skjerm" til "Lydinganger og utganger" i enhetsbehandling (divice manager på engelsk) er det mulig å fortelle pcn at dette er en monitor/skjerm? Jeg har prøvd følgende: Bytte om på kabler, oppdatere skjermkort driver og sjekket om skjermkortet var satt inn riktig. begge monitorene fungerer fint, men kan se ut til at kun en av inngang i skjermkortet fungerer som den skal. Skjermkort https://www.komplett.no/product/825431# Monitor https://www.komplett.no/product/779953# Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 6. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2017 Prøv å avinstallere skjermkortdriverne og reinstaller dem. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2017 Den skjermen har innebygde høyttalere. Når den kobles til med HDMI er det jo forventet at den vises som en lyd-utgang. Lenke til kommentar
Espen191 Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2017 Prøv å avinstallere skjermkortdriverne og reinstaller dem. Jeg har prøvd nå, å det fungerte heller ikke, Windows finner ikke den ikke fremdeles ikke Lenke til kommentar
Espen191 Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2017 Den skjermen har innebygde høyttalere. Når den kobles til med HDMI er det jo forventet at den vises som en lyd-utgang. ja det vet jeg å, men tenkte kanje den så på skjermen som en "høytaller" eller noe? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2017 Ja, men en skjerm med høyttaler er begge deler. Du ser den jo også under "Skjermer" i Enhetsbehandling. Når du kobler til bare en skjerm, har det da noe å si hvilken utgang på skjermkortet du bruker? Lenke til kommentar
Espen191 Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2017 Ja, men en skjerm med høyttaler er begge deler. Du ser den jo også under "Skjermer" i Enhetsbehandling. Når du kobler til bare en skjerm, har det da noe å si hvilken utgang på skjermkortet du bruker? åja. ja det kan virke som det kun er den ene mini displayporten som fungerer, men det andre har fungert før, helt fint frem til nå Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 6. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2017 Da har du muligens en defekt på skjermkortet, jeg ville ha sendt det inn til Komplett for undersøkelse. Lenke til kommentar
Espen191 Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2017 Da har du muligens en defekt på skjermkortet, jeg ville ha sendt det inn til Komplett for undersøkelse. så rart at det har skjedd kun ved å koble skjermen in å ut? er det mulig? Lenke til kommentar
Espen191 Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2017 kortet fungerer helt fint med mini HDMI til hdmi kabel (ikke overgang) fra mini hdmi ingangen Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 7. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2017 kortet fungerer helt fint med mini HDMI til hdmi kabel (ikke overgang) fra mini hdmi ingangen Kanskje det er overgangen som er ødelagt? Lenke til kommentar
Espen191 Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2017 Leverte den til verksted, får se da Lenke til kommentar
Espen191 Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. desember 2017 Måtte ha nytt kort Var defekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå