Gå til innhold

Lader ødelagt - hvilken lader trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Har en ASUS X550J Laptop hvor medfølgende lader har blitt ødelagt i festet. Den fungerer fortsatt, men det kommer litt gnister ved bevegelse. Er dette noe som kan ryke når som helst eller er dette ganske vanlig om festet blir dårlig? Har en eksamensperiode hvor PCn er veldig viktig.

 

Så på ladere på Komplett og visste ikke at disse kunne koste over 1000,-. Laptopen er 2,5 år gammel, veit noen om dette går på 5-årsgarantien?

 

Spørsmål er: hvilken lader har jeg og hvilken ny skal jeg evt kjøpe om jeg ikke får byttet den? Legger ved bilde av den nåværende laderen min. Klarer ikke tolke infoen på laderen selv.

 

 

Har fire alternativer på Komplett:

90, 120, 180 og 230 W. De fleste står det Ø 5,5mm, noen 7,5mm. Hvordan veit jeg hvilken jeg har? Og hvor mange W trenger jeg til min laptop og hvilken Ø har jeg på inngangen.

 

Finnes det billigere universalladere som er gode alternativer?

 

 

post-195497-0-53665800-1512130099_thumb.jpg

post-195497-0-25472400-1512130109_thumb.jpg

post-195497-0-00601400-1512130121_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ganger amper x volt = watt.

 

Så 120 watt bør den minst ha.

 

Kjøp helst orginal lader, ellers beregn litt ekstra margin da billig china lader ofte noname ofte gir ustabil spenning over tid eller kan bli varme at den overbelastes over tid. Det kan i verstefall være brannfelle, vertfall hvis du kjøper på ebay og ikke passer på når du lader. Da mye ladere har lite komponenter på innsiden.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du ganger amper x volt = watt.

 

Så 120 watt bør den minst ha.

 

Kjøp helst orginal lader, ellers beregn litt ekstra margin da billig china lader ofte noname ofte gir ustabil spenning over tid eller kan bli varme at den overbelastes over tid. Det kan i verstefall være brannfelle, vertfall hvis du kjøper på ebay og ikke passer på når du lader. Da mye ladere har lite komponenter på innsiden.

 

ok, takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...