Gå til innhold

Vurderer ny skriver, er Epson Ecotank ET-2650 god nok?


Anbefalte innlegg

Hei.

Har idag en Canon Pixma IP7250, som ble kjøpt for rundt 1-2 år siden, denne helt grei.

Men, nytt blekk koster mer enn skriveren selv.. så det er langt fra økonomisk.

Syns ikke vi har skrevet ut mye siden patronene ble kjøpt, sånn bortsett fra idag da det ble 18stk 10x15 julekort i "standard" kvalitet på fotoark.

Skriveren kostet ca 450kr ny, og et sett med originale patroner koster 618kr på Clas Ohlson, skal man ha XL er dem en god del dyrere.

 

 

Sitter derfor å vurderer en Epson Ecotank ET-2650, denne koster jo endel mer i innkjøp, men til gjengjeld er det jo inkludert 2 års forbruk av blekk.
Et komplett sett med blekk til denne koster 396kr på komplett.

 

Men, er bildekvaliteten god nok til å skrive ut bilder på fotoark? Alt fra 10x15 til A4 størrelse.

Eller må man opp i en større serie som har 5 tanker?
 

Ser også at komplett selger pigment sort, som skal passe til ET-3600, som for meg ser ut til å være en skriver med bare 4 tanker.. Men det står ikke noe om at det kan brukes i 2650, som også bare er 4 tanker.
Vil liksom tro at skriverene med 5 tanker har 3 farger, og 2 sorte, hvor den ene er for pigment.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Patronene som følger med skrivere er aldri fulle, du får bare med noen få % blekk i de patronene. Vil aldri anbefale noen og kjøpe uoriginalt blekk siden det kan tette dysene og gi feil på fargene samt at det sjelden gir varighet på utskriftene.

Ta og sjekk hvor mange ark patronene har kapasitet for, mener pixma-skrivere klarer rundt 3000ark i sort/hvit.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Patronene som følger med skrivere er aldri fulle, du får bare med noen få % blekk i de patronene. Vil aldri anbefale noen og kjøpe uoriginalt blekk siden det kan tette dysene og gi feil på fargene samt at det sjelden gir varighet på utskriftene.

Ta og sjekk hvor mange ark patronene har kapasitet for, mener pixma-skrivere klarer rundt 3000ark i sort/hvit.

Husk at epson eco-tank ikke bruker patroner. 

http://www.lydogbilde.no/test/foto-video/epson-et-7700

 

Ville absolutt kjøpt epson eco-tank. Epson produserer veldig gode printere og eco-tank systemet gjør at utskrift blir like billig som på laserprinter.

Lenke til kommentar

Kjøpte ny alt i et maskin i våres. Så på Eco-tank som sikkert lønner seg med tanke på pris for utskrift, men valgte å gå for en skriver med 6 patroner siden den jeg skulle erstatte også hadde 6 patroner og jeg ønsket ikke gå ned i bildekvalitet.

 

Men klart det blir bilder med 3 farger også. Er ikke bildekvalitet er superviktig vil Eco-tank-skrivere også gjøre nytten. Sett flere tester som beskriver bildekvalitet som bra, men de jeg har lest er typisk "datahardware"-tester så det vanskelig å vite hvor alvorlig de tar bildekvalitetskommentarer.

Lenke til kommentar

Jeg vet at patronene som følger med vanligvis ikke er fulle.

Men med Canon så syns jeg dem har holdt like lenge som dem man kjøper utenom.

Og jeg har testet piratblekk fra flere leverandører, som regel helt ok i farge, men om man ikke skriver ut noe minst en gang i uka så tetter det seg.

Ofte må man omtrent bruke resten av blekket til rens før utskrift er ok igjen.

 

Med ecotank har jeg lest at blekket er holdbart i ca 2,5år.. Men da tenker jeg at man ikke nødvendigvis trenger å fylle tankene fulle, og evt bare kaste det som er igjen og kjøpe nye flasker når det begynner å bli dårlig. Ellers er det vel sikkert mulig å få ut tankene også, for å tømme dem.

 

Men har lagt merke til en bakdel med den jeg vurderer.. Og det er at den kun har et ark magasin.

Billig skriveren jeg har nå, har 2.

Så her ligger det alltid a4 i en og 10x15 foto i den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...