Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppkjøring med kjørelærer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en temmelig dårlig erfaring med min første kjørelærer. Jeg skal ikke nevne navn, men han er fortsatt aktiv. Da han var min lærer var hans daværende kjøreskole på vei mot konkurs (fant jeg ut etterpå) og han lot all sitt sinne og frustrasjon på den tiden gå utover elevene, inkl. undertegnede. Jeg skjønte raskt at dette ikke gikk og avbrøt samarbeidet med en gang og nektet å betale en krone.

 

Med andre ord, vær nøye på at lærern er saklig, ryddig, kunnskapsrik og ikke minst et menneske du orker å sitte i samme bil med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde en temmelig dårlig erfaring med min første kjørelærer. Jeg skal ikke nevne navn, men han er fortsatt aktiv. Da han var min lærer var hans daværende kjøreskole på vei mot konkurs (fant jeg ut etterpå) og han lot all sitt sinne og frustrasjon på den tiden gå utover elevene, inkl. undertegnede. Jeg skjønte raskt at dette ikke gikk og avbrøt samarbeidet med en gang og nektet å betale en krone.

 

Med andre ord, vær nøye på at lærern er saklig, ryddig, kunnskapsrik og ikke minst et menneske du orker å sitte i samme bil med.

Er veldig sikker på kjørelæreren min. Han kjenner også mamma og pappa. Så om han er en ordentlig fyr, tviler jeg hvert fsll ikke på

Lenke til kommentar

I forhold til det psykologiske, så tenker jeg at hvis han/hun har vært en god støttespiller igjennom alle timene, så kan det være en fordél å ha dem med.

 

En annen positiv faktor er at hvis du får en vanskelig sensor, så kan det være fint å ha med en autorisért kjørerlærer som dokumenterer alt du gjør, sånn at hvis sensoren skulle være en sånn type som dømmer på trynefaktor, og bestemmer seg for at han/hun ikke "liker" deg, men du kjører perfekt, eller i det minste bra nok, så blir det litt vanskeligere for dem å stryke deg, fordi du nå har med en autorisért kjørelærer.

 

Men det betyr også at du nå prestérer foran enda en autoritet, altså økt press.

 

Egentlig burde det ikke ha noe å si om du velger å ha dem med eller ikke, dét som betyr noe er om du er selvsikker nok til å kjøre opp uansett om de er med eller ikke. Å ha med en sensor er ikke noe annerledes enn å ha med enhver annen passasjér. Du burde ha den innstillingen at du nå beskytter et annet liv. Og så klart ditt eget, og andres i trafikken. Hvis du har denne fundamentále innstillingen, så blir kjøreturen som enhver av de tusen andre du har hatt/skal ha. Og da øker sjansen betraktelig for at alt går bra. Det eneste som kan hindre deg da, er at du kommer inn i en situasjon du aldri har vært i før, og samtidig ikke har øvd på. Da kan du handle irrasjonelt. Men dette er umulig å forberede seg 100% på. Du må bare stole på at du har lært det du skal, og gi 100%. Tenk at det er en kjøretur som alle andre kjøreturer. Du skal gjøre alt perfekt uansett, det er liv på spill, du har ikke råd til å gjøre feil.

Lenke til kommentar

En annen positiv faktor er at hvis du får en vanskelig sensor, så kan det være fint å ha med en autorisért kjørerlærer som dokumenterer alt du gjør, sånn at hvis sensoren skulle være en sånn type som dømmer på trynefaktor, og bestemmer seg for at han/hun ikke "liker" deg, men du kjører perfekt, eller i det minste bra nok, så blir det litt vanskeligere for dem å stryke deg, fordi du nå har med en autorisért kjørelærer.

Kan jo slå begge veier det, sensor er egentlig snill, men tør ikke godkjenne eleven grunnet en annen autorisert kjørelærer i baksete..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...