Gå til innhold

Hjelp! Er det mulig å oppgradere DELL Dimension 8300 (Fra 2004)?


Anbefalte innlegg

Heisann. Med forbehold om jeg har navigert meg rett i forumet?

 

Er ikke noen pc-guru, trenger derfor litt hjelp!
Så er litt grønn på uttrykk og div, men ønsker å lære, og synes det er gøy med litt småpirk.

 

Mitt problem:

 

Ønsker å bygge om en Dell Dimension 8300 fra 2004, som far kjøpte i sin tid, ha ikke lyst til å kaste den.
Først og fremst lurer jeg på om det i heletatt er mulig?

 

Hvis det er mulig: så skal pcen klare å gå på internett, surfe, skrive dokumenter, håndtere bilde/film/filer.

 

På sikt: ønsker jeg å kjøre litt spill (ikke i første omgang, tyngste kjørt på maskinen fra før er Flightsim X med fullpakke, noen år tilbake, som funket greit).

 

Hva må jeg kjøpe inn av utstyr?

 

Max 3k i første omgang (og innen nådd 3k fått til underverker).

 

Kan denne pakken fungere, eller er jeg helt ute å kjøre nå?
https://www.komplett.no/product/784116/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-amd-entry?offerId=KOMPLETT-310-784116#

 

 

 

Mvh
Thomas G

 

PS jeg har Windows 10 pro. på en stick (etter at jeg oppgraderte jobbpc til far). Går det an å bruke den?

Endret av Hårek
Flettet to innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig du kan bruke kabinettet, det litt vanskelig å se i manualen om hovedkortet er standard formfaktor

 

Du kan ikke bruke strømforsyning, den er både for svak og for gammel

 

Du kan ikke bruke grafikkkortet, det er for gammelt og passer ikke i nye hovedkort

 

Hvis harddisk og cd rom er IDE, kan de ikke brukes, er de SATA kan de brukes, men jeg hadde ikke stolt på en så gammel disk. Hovedkortet som står i har både IDE og SATA kontakter så du må nesten se selv hva som er i maskinen

 

Jeg hadde også begynt helt på ny, det eneste du egentlig kan bruke er kabinettet, og det koster såpass lite for ett nytt billig eventuelt ett brukt av nyere dato

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...