Gå til innhold

Gode råd til hodetelefoner?


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg er ute etter ett sett hodetelefoner (i hovedsak til madammen) og planen er at ho skal få disse i julegave.

 

Hun hører utelukkende på musikk fra iPhone eller mobiltelefon og bruker den aldri samens med stereoanlegg etc.

 

Under har jeg noen kritterier.

 

1. Viktig at det er skikkelig trøkk i dem og at dem spiller høyt. Jeg har hatt noen dyre hodetelefoner tidligere som låter bra, men når man virkelig vil guffe opp telefonen når favorittlåten kommer så blir man skuffet når man ikke får skrudd det høyere. 

 

2. Dem må være trådløse og må kunne kobles sømløst til iPhone og Android.

 

De jeg har kikket på så langt er B&O Beoplay H7/H8/H9 men noen tester sier at det ikke er spesielt med "trøkk" i dem, selv om den vinner overlegent på lydkvalitet. 

 

Bose har jeg også sett på (Quiet Comfort 35?) Vet ikke helt hva jeg skal gå for og planen er å få testet dem ut i butikken, men rekker ikke det ennå.

 

Prisen har ikke stor betydning, men det skal være skikkelig bra hodetelefoner med skikkelig trøkk som er trådløse. Gjerne også med støykansellering. 

 

Da slipper kjærringa og høre bråket av støvsugeren  :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra innom hifiklubben og test Bower & Wilkins PX. Og et annet tips: Ta vare på hørselen din. Ta gjerne en test hos legen eller øre/nese/hals på sykehuset.

Merkelig at du sa dette. Var nemlig på Hifi klubben jeg var. Hørte også på noen andre og ett par av dem spilte høyt nok men manglet støydemping.

 

Gir nok ikke 4 laken for hodetelefoner som ikke er "perfekte" for meg.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Merkelig. Har ingen klager på at de ikke spiller høyt nok, med maks på headset og tlf er det rett og slett ubehagelig...men men, hver sin smak. Er jo heller ikke det samme behovet for høyt volum når all bakgrunnsstøy blir eliminert :) Jeg vil påstå at du ikke får et bedre trådløst headset med støydemping enn Sony sine, igjen lyd og headset er jo mye smak og behag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dra innom hifiklubben og test Bower & Wilkins PX. Og et annet tips: Ta vare på hørselen din. Ta gjerne en test hos legen eller øre/nese/hals på sykehuset.

Merkelig at du sa dette. Var nemlig på Hifi klubben jeg var. Hørte også på noen andre og ett par av dem spilte høyt nok men manglet støydemping.

 

Gir nok ikke 4 laken for hodetelefoner som ikke er "perfekte" for meg.

 

 

Testet du PX? Tenker å sjekke dem ut til neste uke selv.

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp testet Sony hodetelefonene.

 

Alt var perfekt bortsett fra en ting. Dem spilte rett og slett ikke høyt nok. Akkurat som jeg fryktet.

 

Savnet liksom trøkket jeg var ute etter.

 

Så jeg brenner nok ikke av nesten 4 laken på disse.

Da kjøper du skikkelige hodetelefoner med kabel og bærbar dac. Buy cheap, buy twice ;)

 

Selv bruker jeg Audioquest Nighthawk og Oppo HA-2 dac/amp børbart. Mye trøkk og deilig lyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...