Gå til innhold

Jobbe med fattige


anwak

Anbefalte innlegg

Jeg vil jobbe med fattinge rundt om i verden. Jeg har tro på at man best kan hjelpe dem hvor dem er, så jeg vil flytte.

 

Jeg leter etter en jobb hvor man bare må ha gjennomført vgs. Jeg vil helst finne noe i Spania, ettersom jeg kan litt spansk, og det er ikke alt for langt hjemmefra. Det er ingen krav at det er i Spania, det kan være hvor som helst i verden:

 

Det eneste kravet jeg har er att jobben dekker bo og mat. Det kan være veldig low end og billig mat, men jeg vil ikke havne i økonomisk knipe...

 

noen som har tips til jobber eller noen jeg kan kontakte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det koster penger å drive med frivillighet, og ansette personer er dårlig deal om de har manglende erfaring..  Selv om de skal bare ha kost og losji.

 

Om man googler rundt må man gjerne betale oppimot 10K kroner for å opparbeide seg erfaring med å jobbe i fattige land, og har man opphold i utlandet i lengere periode, må man betale inn ett beløp til NAV for å beholde rettigheter i Norsk Folketrygd, du må også tenke på forsikring, i tillefellet du blir syk...

 

Selv om det skulle være helt gratis, du blir flydd ned og opp igjen, dekket kost og losji.. Så må du alikevell tenke på forsikring og norsk folketrygd om du har planer å sette beina på Norsk jord igjen..  Du mister folketrygd rettighetene dine om du jobber i utlandet i over 12månder...

 

https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Arbeid+og+opphold+i+utlandet/Relatert+informasjon/n%C3%A5r-opph%C3%B8rer-medlemskapet-i-folketrygden#chapter-1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok at Spania ikke har vært inne i en gullalder de siste årene, men når du sier "jobbe med fattige rundt om i verden" så går ikke mine tanker først til I-land i Europa. I så fall kan du vel nesten like melde deg til tjeneste hos Fattighuset i Oslo, med mindre det er de spanske solforholdene som egentlig lokker mer enn "å jobbe med fattige".

 

Hvis du vil jobbe med fattige, og kan litt spansk; du har ikke heller vurdert Latin-Amerika?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...