Gå til innhold

D-link: Ingen internett-tilkobling, sikret


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg sliter litt med nettet om dagen ved at det kommer opp gul trekant over WiFi-symbolet som sier "Ingen internett-tilgang. Sikret". Dette skjer av og til på PC og mobil (men sjeldent på TV - selv om det har skjedd oftere de siste dagene). Nå kan jeg være på nett noen minutter før det faller ut med feilmelding som nevnt. Jeg har fått feilmeldingen før, men da var det mer at jeg ikke fikk koblet til med mindre jeg restartet ruter først. Nå hjelper det å skru av modem+ruter og da går det som regel fint for TV, men jeg kan fortsatt plutselig miste nettilgangen på PC/mobil (det skjer som regel samtidig).

 

Jeg har nett fra Get, har slått på automatisk innhenting av IP-adresse i win-config og har en Cisco epc3010 (kobling til vegg) med ethernet til D-Link DIR-615. Signalet er perfekt. Ut i fra det jeg har lest, kan det være lurt å tilegne faste IP-adresser til enhetene, men hvordan vil det fungere hvis jeg f.eks. skal ha besøk som vil låne wifi? Jeg er ikke veldig kjent i D-Linkoppsettet, så om jeg må styre der inne, hadde jeg satt pris på en D-Link for dummies-versjon :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvis man sliter med en gammel D-Link, så er det beste forslaget å kaste den og kjøpe noe nytt og bedre. F.eks. Asus.

Takk! Har du råd til hvilke Asus-rutere jeg bør vurdere? :)

Alle Asus-rutere er bedre enn den du skal skifte ut. ;) Men skal du ha en god som tåler mye trafikk så er jeg enig meg han over. Gå for Asus RT-AC66U eller bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...