Denjam Skrevet 17. november 2017 Rapporter Del Skrevet 17. november 2017 (endret) Hei! Har en liste som er på formen: ["a","b ","c"," d"] Jeg leter etter en måte å splitte/trekke sammen på whitespace der resultatet blir [["a","b"],["c"],["d"]] Altså en append mellom to strenger inntil det møtes på et whitespace. Det jeg har forsøkt sålangt er å bruke join for å oppnå ["ab c d"], men jeg får ikke brukt words-funksjonen på dette, grunnet at det er inne i en liste. Forslag? Glem det, jeg hadde rotet med typene og kjørt join inni en liste. Join på ["a","b ","c"," d"] kan brukes, og gir forventet streng som jeg kan bruke words på. Resultatet ble [["ab"],["c"],["d"]], trenger å separere "ab" med komma. Endret 17. november 2017 av Denjam Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. november 2017 Rapporter Del Skrevet 22. november 2017 Kan du bruke Data.List? map (Data.List.intersperse ',') . words . concat Lenke til kommentar
Denjam Skrevet 23. desember 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. desember 2017 Godt forslag! Skal forsøke når ferien er over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå