Gå til innhold

Snart kan du kjøre Linux på Samsung Galaxy S8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig spennende, og jeg har veldig lyst på det.

 

 

Noen som kan tipse meg om hva jeg (som er forbruker, og ikke utvikler) kan bruke det til?

 

Hvis du stikker fingeren i deg selv og lukter litt på hvorfor du har veldig lyst på dette, så har du kanskje svaret? Generelt så er det nok vanskeligere for andre å vite hva du har bruk for enn det er for deg.

 

På en telefon så er man nok avhengig av docking, så dette er ikke noe du sitter med på toget eller flyet. Men det er jo ideelt hvis du pendler mellom to steder med docking og du vil ha med utviklingsmiljøer i lomma.

 

På nettbrett kan du vel rett og slett bruke det på farten som om det var en vanlig linux laptop. LibreOffice, surfing, epost og andre ting hvor du ikke finner en god Android-app som løser oppgaven.

 

Ubuntu har tidligere hatt en tilsvarende løsning, vet ikke om de vedlikeholder den fortsatt, og så har man crouton på Chrome OS.

Lenke til kommentar

 

Veldig spennende, og jeg har veldig lyst på det.

 

 

Noen som kan tipse meg om hva jeg (som er forbruker, og ikke utvikler) kan bruke det til?

Hvis du stikker fingeren i deg selv og lukter litt på hvorfor du har veldig lyst på dette, så har du kanskje svaret? Generelt så er det nok vanskeligere for andre å vite hva du har bruk for enn det er for deg.

 

På en telefon så er man nok avhengig av docking, så dette er ikke noe du sitter med på toget eller flyet. Men det er jo ideelt hvis du pendler mellom to steder med docking og du vil ha med utviklingsmiljøer i lomma.

 

På nettbrett kan du vel rett og slett bruke det på farten som om det var en vanlig linux laptop. LibreOffice, surfing, epost og andre ting hvor du ikke finner en god Android-app som løser oppgaven.

 

Ubuntu har tidligere hatt en tilsvarende løsning, vet ikke om de vedlikeholder den fortsatt, og så har man crouton på Chrome OS.

 

 

Ja, jeg forstår at poenget var ganske godt skjult.

 

Jeg har lyst på dette pga. gadgetfaktoren, men jeg tror at de aller fleste som tar dette i bruk egentlig ikke har behov for det, men gjør det fordi det er gøy. 

Lenke til kommentar

 

Jeg har lyst på dette pga. gadgetfaktoren, men jeg tror at de aller fleste som tar dette i bruk egentlig ikke har behov for det, men gjør det fordi det er gøy.

Edit: fix quoting

 

Never underestimate the gadget factor!

 

I praksis ville jeg nok heller tatt med meg en minnepinnebasert løsning dersom jeg uansett var avhengig av docking for å få gjort noe fornuftig.

 

På et nettbrett kan det faktisk være praktisk anvendbart. (På en iPad pro hadde det jo vært en drøm å kvitte seg med hjernedøde iOS).

 

Det viktigste her er nok å få signalisert at mobilene nå er kraftige nok til å fungere som pocket-workstation. Så får vi se om menneskeheten er moden nok til å dra nytte av det ;-)

Endret av quantum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og neste er Windows 10 on ARM on Galaxy S8 with x86 emulation?

 

Og helt borte vekk er ikke den tanken. Teknologien er jo der.

 

 

Vi hadde Windows og Continuum eller hva det nå het, men Microsoft har jo klart å rote bort absolutt alt de har prøvd på mobil ... Synd jeg ikke orker Windows, for jeg synes både Continuum og det at de ikke tvinger deg til å bruke et relativt hjernedødt OS på nettbrettet ditt virket/virker som en god idé.  (Vel, jeg synes subjektivt Windows er hjernedødt, men det er også iOS relativt sett i forhold til macOS til mitt bruk, og også generelt en del hakk verre enn Windows...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

 

Og neste er Windows 10 on ARM on Galaxy S8 with x86 emulation?

 

Og helt borte vekk er ikke den tanken. Teknologien er jo der.

 

 

Vi hadde Windows og Continuum eller hva det nå het, men Microsoft har jo klart å rote bort absolutt alt de har prøvd på mobil ... Synd jeg ikke orker Windows, for jeg synes både Continuum og det at de ikke tvinger deg til å bruke et relativt hjernedødt OS på nettbrettet ditt virket/virker som en god idé.  (Vel, jeg synes subjektivt Windows er hjernedødt, men det er også iOS relativt sett i forhold til macOS til mitt bruk, og også generelt en del hakk verre enn Windows...)

Jeg bruker continuum og er veldig fornøyd. Slipper å drasse med meg pcen. Enten bruker jeg word, excel og mail direkte fra telefonen, ellers benytter jeg telefonen som en tynnklient mot pcen min hvor jeg har alt av tyngre applikasjoner.

Lenke til kommentar

 

Og neste er Windows 10 on ARM on Galaxy S8 with x86 emulation?

 

Og helt borte vekk er ikke den tanken. Teknologien er jo der.

 

 

Vi hadde Windows og Continuum eller hva det nå het, men Microsoft har jo klart å rote bort absolutt alt de har prøvd på mobil ... Synd jeg ikke orker Windows, for jeg synes både Continuum og det at de ikke tvinger deg til å bruke et relativt hjernedødt OS på nettbrettet ditt virket/virker som en god idé.  (Vel, jeg synes subjektivt Windows er hjernedødt, men det er også iOS relativt sett i forhold til macOS til mitt bruk, og også generelt en del hakk verre enn Windows...)

Vel.. Nå har jeg hatt Mac og Windows i mange år.. Windows er helt klart bedre og siste Macen nylig solgt. Hjernedødt er jo det å låse seg inne i en eple boks. 70% av programmene jeg bruker finnes ikke på MacOS engang. Og alternativene er så som så. Mer fleksibelt OS er jo ett pluss og ikke ett minus.

Lenke til kommentar

 

Vel.. Nå har jeg hatt Mac og Windows i mange år.. Windows er helt klart bedre og siste Macen nylig solgt. Hjernedødt er jo det å låse seg inne i en eple boks. 70% av programmene jeg bruker finnes ikke på MacOS engang. Og alternativene er så som så. Mer fleksibelt OS er jo ett pluss og ikke ett minus.

 

 

 

Pussig at du klarte å låse deg inn i Mac'en din, min er helt åpen. Men vi har nok ulike behov, OS'ene til Apple er lite fleksible på den måten at man må ha to av dem. Forøvrig er mitt valg basert på akkurat det samme kriterie som ditt, støtte for de applikasjonene jeg trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...