Gå til innhold

Hjelp til nytt skjermkort


Harbnu

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg har litt penger til overs og har lyst til og oppgradere pcen. Jeg tror jeg burde oppgradere skjermkortet for det virker som det er det som "sliter" når jeg spiller. Jeg spiller hovedsakelig mest overwatch, men litt LoL og andre spill i ny og ne. Jeg har alt på lavt i Overwatch og har jeg Chrome på en annen skjerm så går jeg fra 145-170 fps til 120-140 fps uten å kjøre noe annet enn Overwatch. Jeg merker en ganske stor forskjell på og ha chrome oppe og hvis ikke. Kan f.eks ikke spille comp hvis jeg kjører Chrome. 

 

Pc specs:

 

CPU: AMD FX-8350, litt usikker men tror det er Black Edition elns.

RAM: 16Gb 1600Mhz DDR3, har en 4gb 1600Mhz liggende men den er ikke lik som de andre, og såvidt jeg vet så er ikke det lurt og putte i?

Hovedkort: ASUS Crosshair V Formula.

Skjermkort: GeForce GTX 770 fra MSI. 

Lagring: 240Gb SSD og et par HDD disker. 

3 skjermer, en Acer XB240H 144Hz 1080p skjerm som jeg bruker som hovedskjerm. De andre er bare 60Hz 1080p ekstra-skjermer. 

 

Jeg har foreløpig sett på ASUS Geforce GTX 1070TI Turbo til 4599,- på Komplett men syns jo det er litt mye. Men samtidig har jeg ikke lyst til og måtte oppgradere etter 2-3 år, hvis det skulle være sånn at jeg må kjøpe helt ny pc hvis jeg skal oppradere resten senere. Er det nytt skjermkort jeg burde gå for? Og hva anbefaler du meg?      

Endret av Harbnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har foreløpig sett på ASUS Geforce GTX 1070TI Turbo til 4599,- på Komplett men syns jo det er litt mye. Men samtidig har jeg ikke lyst til og måtte oppgradere etter 2-3 år, hvis det skulle være sånn at jeg må kjøpe helt ny pc hvis jeg skal oppradere resten senere. Er det nytt skjermkort jeg burde gå for? Og hva anbefaler du meg?      

 

Kjøleren på akkurat det kortet er ikke noe bra. Høy temp og støy, så anbefaler deg ikke det.

 

Din 240GB SSD, harddisker og Acer XB240H skjermen kan du beholde, men alt annet kan jeg anbefale deg å oppgradere, om du ønsker bedre ytelse i spill. Utviklingen i PC verdenen går fort, så om du ønsker å spille nye spill med god FPS, så koster det en del penger dessverre. Nytt skjermkort vil selvsagt hjelpe deg, som et GTX 1070 kort, men noe raskere er ingen vits fordi den FX-8350 CPU'n er en flaskehals.

 

Kommer an på hvor mye penger du kan bruke for å få den spill ytelsen du ønsker det, og hvor viktig det er for deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

JayzTwoCents hadde en liten gjennsyns-test med samme cpu for et par månder siden, og da tester han med et gtx1070: 

https://www.youtube.com/watch?v=pWk4qfYlKH8

 

Han konkluderer vel med at fx-8350 ikke er verd å kjøpe ny i 2017, men du har jo allerede alt du trenger. Hvor mye du vil bruk er jo selvfølgelig opp til deg, men det ser ut som den funker en stund til. Resten kan du jo alltids oppgradere til neste år elns. 

 

Ellers er det vel bare å gå for det billigste 1070 kortet du finner:

https://www.komplett.no/product/917596/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-1070-aero-itx-8g-oc?offerId=KOMPLETT-310-917596

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...