Gå til innhold

Lg g6 eller Huawei mate 9 pro


CammiZ

Anbefalte innlegg

Har en 3.5 år gammel sliten Sony xperia z2, og må snart ha en ny. Telefonen er like fin utvendig, men nesten umulig å lade batteriet da usb porten er skjev og batteriet holder ikke akkurat lenge. Viktigste med ny tlf er stor god skjerm, god batteritid, godt kamera og nok lagringsplass. Z2 har 16 GB og har vært full i et par år. Irriterende. Har titta mest på mate 9 pro pga batteri, men den er jo 1 år gammel nå. Da vil det vel bli kortere tid med oppdateringer? Noen som har noen formening om hva som er det beste valget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ja prisen er jo en ting, men er batteriet bra på g6? På tek-oversikten over toppmodeller så står det styr unna hvis man vil ha ekstra batteritid.

 

Batteriet er overraskende bra på G6 faktisk. Har ikke sammenlignet med Mate 9 Pro, men jeg klarte meg i 3 dager på en lading da jeg hadde G6.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Går nok for en g6 da :) Er jo veldig god pris på Power nå selv om de ikke ville matche prisen på cdon :lol:

Er det ikke samme pris på Power da? Og i tillegg DNB rabatt?

 

 

Ikke alle som har DNB MasterCard da... Og uten er CDon 500 kr billigere.

Lenke til kommentar

Cdon selger for 4222.. Så med 20 prosent blir det ca 3350 kr. Men uten at de matcher cdon blir det jo uansett billigst på power med 3850 kr.

 

Edit: Altså power ville ikke prismatche prisen til cdon, ikke omvendt. Jeg hadde håpet på det ?

Endret av CamillaS
Lenke til kommentar

Dnb-rabatten gjaldt betaling med mastercard fra torsdag til lørdag uka som var. Så nå er det vel cdon som har billigste pris med 4222 kr. Jeg bestilte forøvrig g6 på lørdag så da blir det vel ca 3850 kr :) Håper jeg blir fornøyd :) Får den i løpet av uka.

Var innom butikken og holdt G6 i hånda i dag. Det var en konge telefon! Nesten litt bittert at jeg ikke slo til. Brukte heller nesten 13 000kr på iPhone X. Du blir nok garantert fornøyd! Kos deg med ny telefon :)

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dnb-rabatten gjaldt betaling med mastercard fra torsdag til lørdag uka som var. Så nå er det vel cdon som har billigste pris med 4222 kr. Jeg bestilte forøvrig g6 på lørdag så da blir det vel ca 3850 kr :) Håper jeg blir fornøyd :) Får den i løpet av uka.

Vil si det er et godt valg. Var selv i butikken nylig og testet G6 og Honor 9. Sistnevnte føltes «treg» i forhold, i brukeropplevelse, og dette tror jeg gjelder alle Huaweis egne modeller. G6 føltes lynende rask til sammenligning. Ingen anmeldere som tar opp dette, noe jeg synes er merkelig.

Endret av Olvis
Lenke til kommentar

Testa ikke Mate 9 Pro, men alle Huawei-telefonene jeg har forsøkt er mer «luggete» i bevegelsene og animasjonene, til det skjer ting, enn G6 var. Sammenligna f.eks. å åpne Chrome på Honor 9 og G6, sistnevnte var merkbart kjappere. Mulig det er en animasjonssettning, men det var i hvert fall forskjell på opplevd hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...