Gå til innhold

Inntrykk fra South Park: The Fractured But Whole


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Combaten er mye bedre enn det forrige men du må vel nesten se litt gameplay av det kanskje for å bli overbevist. Jeg kjøpte gold edition som inkluderer season pass på cdkeys.com og betalte ca 520kr. Klager ikke på det da steam skal ha 850kr for samme versjon :)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Liker historien veldig bra, og er nesten imponert over hvordan de har bygd den opp. Skal selvsagt ikke spolere noe, men er en del detaljer tidlig i spillet som kommer igjen senere, og gir en mye bedre forklaring på hva som foregår. Er svært sjelden jeg har sett noe med så stor fokus på detaljer, selv i et "vanlig" spill.

 

Når det er sagt liker jeg ikke at historien er så lineær. Ta for eksempel valg av kjønn:

Jeg valgte å være transseksuell jente, dvs gutt som har gått gjennom kjønnsskifteoperasjon og blitt jente. Der og da ringte han fyren hjem og spurte om foreldrene mine visste at jeg var en jente. Da jeg gikk ut ble jeg angrepet av folk som ikke likte sånne som meg, og fikk en ny cutscene hjemme fordi jeg er transseksuell. Men etter det har valg av kjønn ikke hatt noe som helst påvirkning på historien. Jeg er fortsatt "new kid", og blir fortsatt omtalt som "he" stort sett. Selv da jeg traff Wendy reagerte hun overhodet ikke på hvilket kjønn jeg er, og har hørt noen lommentere om for få kvinnelige superhelter, uten at de bryr seg hvilket kjønn jeg er. Med så stor fokus på andre små detaljer er det litt skuffende. 

 

Som et lite oppfølgerspørsmål, har noen av dere valgt Old People som kryptonitt? Hva skjer da om dere stikker innom gamlehjemmet?

 

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Har begynt irritere meg en del over mangel på fast travel stasjoner og noen helt sinnsykt unødvendige veisperringer som egentlig ikke har noe annet formål enn å få meg til å gå helt jævlig lange omveier for å nå målet.  For eksempel så kunne jeg tatt fast travel til Buca de Faggotini å bare gått direkte til høyre for å komme til Raisins som er bygget rett ved siden av, men der er det elektrisk vann i veien så istedenfor må jeg fast travle til Thoms Rhinoplasty, gå til venstre til jeg kommer til D-Mobile, gå igjennom bakgata som ender opp foran South Park Mall å så gå en stund mot venstre for å komme til Raisins. God damn! Joda, det går sikkert an å få fjernet denne sperringen litt senere, men fy faen så dritt.

Lenke til kommentar

Mistenker at dette er gjort med vilje, for å hindre oss i å utforske hele byen helt fra start. Da blir det lettere å se hvor vi skal i historien, eller noe sånt, så vi ikke leter på feil sted hele tiden. Er vel noe av det samme GTA3 gjorde, ved å sperre av en del av byen til et visst punkt i historien. Er et sted i South Park hvor lava blokkerer en del av fortauet, men har klart å komme meg på den andre siden via en lang omvei. Kan fjerne lavaen etterhvert, men trenger en buddy jeg ikke har til det.

 

For øvrig er det vel en fast travel nært Buca uansett? Pleier å være det når man kan dra til et nytt sted, for å slippe å ta omveien hele tiden. :)

Lenke til kommentar

Prøvde alt mulig for å bli kvitt Towlie uten hell, så endte opp med å slette hele DLCen... og nå får jeg ikke fortsette, fordi DLCen er borte. FFS... Da får det holde for denne gangen for meg. Har mer enn nok annet å spille uansett, og kommer jo hele fire spill neste fredag (eller kjenner jeg Gamezone rett kommer de på tirsdag.) :p

Lenke til kommentar

Synes ikke Towelie var masete hos meg altså og mot slutten så begynte han faktisk bli litt morsom når han plutselig poppa opp,

var dritstein og skulle gi meg spillhints og glemte hva han skulle si og begynte kjefte om en haug med konspirasjonsteorier istedet

:D La meg gjette, Wolfenstein, AC Origins, Mario ooooog...Fire Emblem Warriors? Jeg dør etter å spille de 3 førstnevnte men blir ikke Switch kjøp før etter jeg har flytta, selv om jeg kjenner det kommer til å kanskje bli umulig å vente med kjøp i mangel på selvkontroll :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...