Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Leasing og Service


0l3M

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Golf GTE som jeg snart skal ha service på.

Når jeg kjøpte bilen så fikk jeg veldig lite info av selger når jeg spurte om jeg kunne ta servicen hvor som helst, virket som han ikke helt ville svare på dette.

I kontrakten står det "Service og reparasjoner skal utføres hos leverandør eller verksted godkjent av Harald A Møller"

I følge andre jeg har spurt så står man fritt om å velge verksted så lenge det er godkjent til og ta servicen, det eneste er at man vil miste Mobilitetsgarantien fra VW.

 

Er det noen som vet hvordan dette er på leasingbiler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved leasing pleier service å være inkludert. Står i kontrakten, og papirene du har fått med i forbindelse med kontraktsinngåelsen om det er dette som gjelder. Hvis ikke det følger med så er det bare å ta service hvor du føler for. Somm du skriver selv, du mister jo bare mobilitetsgarantien. Så får du avgjøre selv hvor viktig eller uviktig det er for deg å ha.

Lenke til kommentar

Ved leasing pleier service å være inkludert. Står i kontrakten, og papirene du har fått med i forbindelse med kontraktsinngåelsen om det er dette som gjelder. Hvis ikke det følger med så er det bare å ta service hvor du føler for. Somm du skriver selv, du mister jo bare mobilitetsgarantien. Så får du avgjøre selv hvor viktig eller uviktig det er for deg å ha.

Ikke på de to jeg har leaset.

 

TS: Så lenge verkstedet du bruker er godkjent, så da skal du kunne ta den hvor du ønsker. Det fikk jeg til svar hos toyota.

Men jeg tar mine hos toyota, merk verksted kjenne bedre til bilene de selger.

Lenke til kommentar

I kontrakten står det "Service og reparasjoner skal utføres hos leverandør eller verksted godkjent av Harald A Møller"

Da er du bundet av kontrakten til dette. I praksis må du regne med at dette betyr at service må tas på et autorisert merkeverksted.

 

Veiledende pris(er) finner du her:

 

https://www.volkswagen.no/no/service-og-tilbehor/bilservice-og-reparasjon/bilverksteder-og-priser-pa-bilservice.html

Lenke til kommentar

Ved leasing pleier service å være inkludert. Står i kontrakten, og papirene du har fått med i forbindelse med kontraktsinngåelsen om det er dette som gjelder. Hvis ikke det følger med så er det bare å ta service hvor du føler for. Somm du skriver selv, du mister jo bare mobilitetsgarantien. Så får du avgjøre selv hvor viktig eller uviktig det er for deg å ha.

Service er som regel ikke inkludert når man leaser. Dersom leasingavtalen sier at du må ta service hos merkeverksted, må du selvsagt gjøre det.  Dersom du kjøper en bil, kan du ta service der du vil, så lenge det er et godkjent verksted gjelder fortsatt garantien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...