Gå til innhold

Ofrer norske muslimer dyr ?


Anbefalte innlegg

 

Det er nok snarere muslimene som har misforstått hva det er Gud vil, når de i år 2017 ofrer kuer, lam, gjeter og kameler til Gud.

 

Du mener at du vet bedre hva Gud vil, enn en femtedel av verdens befolkning som faktisk tror på den guden ?

 

Det var Jesus som for to tusen år fortalte hva Gud vil, når han ofret seg selv til Gud.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Symbolsk kannibalisme er innafor altså, men litt symbolsk slakting er ikke greit?

Det er ikke symbolsk slakting, Soseks

 

Jeg vet at de slakter dyr, men jeg forstår at jeg ordla meg feil. Symbolikken er hvem man ofrer til på samme måte som spising av Jesus er et symbol.

 

Det er mer barbarisk å sitte og nyte "menneskekjøtt og blod" enn å si et eller annet før man slakter og spiser et dyr. Det er en grunn til at kristendommen regnes som en satanisk religion og at Jesu følgere er satanister.

Lenke til kommentar

Jeg vet at de slakter dyr, men jeg forstår at jeg ordla meg feil. Symbolikken er hvem man ofrer til på samme måte som spising av Jesus er et symbol.

 

Det er mer barbarisk å sitte og nyte "menneskekjøtt og blod" enn å si et eller annet før man slakter og spiser et dyr. Det er en grunn til at kristendommen regnes som en satanisk religion og at Jesu følgere er satanister.

 

Nei, satanister holder seg langt unna Jesu blod, de er som muslimer, mer interessert i dyre blod.

Lenke til kommentar

 

Kjøtt er kjøtt, og slakt er slakt. Om noen sier "pris Gud" i det de dreper dyret spiller vel ingen praktisk rolle.

 

Hadde de virkelig "ofret" dyr til Gud, så hadde de ikke spist de etterpå.

 

Der tar du feil, å spise det ofrede dyret er en sentral del av dyreofrings rituale i en rekke kulturer.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Animal_sacrifice

 

 

Du har rett i det. Og slik var det her til lands også, de kalte det blot. 

Og hva så. Hvilken praktisk forskejll er det om man ber en bønn til en eller annen gud før man slakter dyret og spiser det?

Svaret er selvsagt ingen som helst, så lenge avlivingen foregår på forskriftsmessig måte. 

Lenke til kommentar

(Har ikke lest hele tråden, det ble litt for mye tullball.)

 

 

Så og si alt kjøtt som blir solgt i Norge er halal-slaktet.

 

Edit: muligens med unntak av svin. :p

Tema er ikke daglig halal slakt. Men et årlig ritual, hvor muslimer ofrer millioner av dyr til Allah.

Lenke til kommentar

Det passer bra med den symbolske kannibalismen dere kristne driver med også :)

Du Soseks, kannibaler spiser døde mennesker. Kristne gjør ikke det, hverken symbolsk eller faktisk.

 

"Her er Jesu legeme" NOM NOM NOM, "Her er Jesu blod" GLUG GLUG GLUG.

 

Jeg skjønner at du ikke vil innse at kristendommen er en satanisk religion og at du benekter fakta, men noen ganger må man se sannheten i øynene. Kristen = Satanist. Jesus var djevelens sønn og beviset er ritualet han har fått kristne til å drive med.

Lenke til kommentar

"Her er Jesu legeme" NOM NOM NOM, "Her er Jesu blod" GLUG GLUG GLUG.

 

Jeg skjønner at du ikke vil innse at kristendommen er en satanisk religion og at du benekter fakta, men noen ganger må man se sannheten i øynene. Kristen = Satanist. Jesus var djevelens sønn og beviset er ritualet han har fått kristne til å drive med.

 

Nei, denne blodoverføringen og transplantasjonen er livgivende, Soseks

Han gav seg selv av kjærlighet, dette er et kjærlighets måltid.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Typisk at en tråd som i utgangspunktet ikke handler om kristendommen, går over til å angripe kristendommen. Og at en deretter forsøker å forsvare kristendommen mot disse angrepene.

 

Hvis temaet er "et ritual, hvor muslimer ofrer millioner av dyr årlig", sier det nesten seg selv at muslimene i Norge ikke kan rekke å ofre så mange dyr, utenfor offentlige slakterier.

Flere reiser nok på pilgrimsreise til Mekka et par ganger i livet, og deltar i ritualene der. 

Men du spør om hva som skjer i Norge.

 

Og det er ikke utenkelig at noen dyr ofres til Id eller lignende, i Norge. https://no.wikipedia.org/wiki/Id_al-fitr

 

Ellers er det sikkert vanligst å delta i store ritualer på pilgrimsreise i Mekka.

Lenke til kommentar

 

"Her er Jesu legeme" NOM NOM NOM, "Her er Jesu blod" GLUG GLUG GLUG.

 

Jeg skjønner at du ikke vil innse at kristendommen er en satanisk religion og at du benekter fakta, men noen ganger må man se sannheten i øynene. Kristen = Satanist. Jesus var djevelens sønn og beviset er ritualet han har fått kristne til å drive med.

 

Nei, denne blodoverføringen og transplantasjonen er livgivende, Soseks

Han gav seg selv av kjærlighet, dette er et kjærlighets måltid.

 

 

Blodoverføringer innbefatter Bibelens forbud menneskeblod ? Ja, og det var slik de første kristne forstod det. Agp 15:29 sier at en skal holde seg borte fra blod. Det sies ikke at en bare skal holde seg borte fra dyreblod. ( 3.Mos 17:10 ) som gav forbud mot å spise et hvilket som helst slags blod.

 

Tertullianus ( ca 160-230 e.kr ) Dere opptrer på en umenneskelig måte overfor de kristne. Vi bruker ikke engang dyreblod ved våre måltider for disse består av vanlig mat. Når dere prøver de kristne, tilbyr dere dem blodpølser. Dere er naturligvis klar over at nettopp det dere benytter for å forsøke å få dem til å avvike fra den rette vei, er ulovlig for dem. Hvordan kan dere tro at de tørster etter menneskeblod, når dere er klar over at de grøsser ved tanken på dyreblod.?

Lenke til kommentar

 

Blodoverføringer innbefatter Bibelens forbud menneskeblod ? Ja, og det var slik de første kristne forstod det. Agp 15:29 sier at en skal holde seg borte fra blod. Det sies ikke at en bare skal holde seg borte fra dyreblod. ( 3.Mos 17:10 ) som gav forbud mot å spise et hvilket som helst slags blod.

 

Tertullianus ( ca 160-230 e.kr ) Dere opptrer på en umenneskelig måte overfor de kristne. Vi bruker ikke engang dyreblod ved våre måltider for disse består av vanlig mat. Når dere prøver de kristne, tilbyr dere dem blodpølser. Dere er naturligvis klar over at nettopp det dere benytter for å forsøke å få dem til å avvike fra den rette vei, er ulovlig for dem. Hvordan kan dere tro at de tørster etter menneskeblod, når dere er klar over at de grøsser ved tanken på dyreblod.?

 

Ja, Jehovas vitner holder seg langt bort fra Jesu blod. Merkelig at du ikke ser at du blir lurt trill rundt, Ildsint ?

Lenke til kommentar

Typisk at en tråd som i utgangspunktet ikke handler om kristendommen, går over til å angripe kristendommen. Og at en deretter forsøker å forsvare kristendommen mot disse angrepene.

 

Hvis temaet er "et ritual, hvor muslimer ofrer millioner av dyr årlig", sier det nesten seg selv at muslimene i Norge ikke kan rekke å ofre så mange dyr, utenfor offentlige slakterier.

Flere reiser nok på pilgrimsreise til Mekka et par ganger i livet, og deltar i ritualene der. 

Men du spør om hva som skjer i Norge.

 

Og det er ikke utenkelig at noen dyr ofres til Id eller lignende, i Norge. https://no.wikipedia.org/wiki/Id_al-fitr

 

Ellers er det sikkert vanligst å delta i store ritualer på pilgrimsreise i Mekka.

Nei, spørsmålet var bare "ofrer norske muslimer dyr ?" ikke hvor de gjør det. At de gjør det når de er i Saudi Arabia er vel opplagt, siden "Countries such as Saudi Arabia transport nearly a million animals every year for sacrifice to Mina (near Mecca)" 

 

kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Animal_sacrifice

 

Dette at de, den dag i dag tror Gud er interessert i "blod av bukker og kalver" sier jo en del.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

Blodoverføringer innbefatter Bibelens forbud menneskeblod ? Ja, og det var slik de første kristne forstod det. Agp 15:29 sier at en skal holde seg borte fra blod. Det sies ikke at en bare skal holde seg borte fra dyreblod. ( 3.Mos 17:10 ) som gav forbud mot å spise et hvilket som helst slags blod.

 

Tertullianus ( ca 160-230 e.kr ) Dere opptrer på en umenneskelig måte overfor de kristne. Vi bruker ikke engang dyreblod ved våre måltider for disse består av vanlig mat. Når dere prøver de kristne, tilbyr dere dem blodpølser. Dere er naturligvis klar over at nettopp det dere benytter for å forsøke å få dem til å avvike fra den rette vei, er ulovlig for dem. Hvordan kan dere tro at de tørster etter menneskeblod, når dere er klar over at de grøsser ved tanken på dyreblod.?

 

Ja, Jehovas vitner holder seg langt bort fra Jesu blod. Merkelig at du ikke ser at du blir lurt trill rundt, Ildsint ?

 

 

3. Mos 17: 11-12: For en skapnings liv er i blodet og jeg har gitt dere blodet på alteret til soning for dere. Blodet soner fordi livet er i det. Derfor har jeg sagt til israelittene: Ingen av dere må spise blod, heller ikke innflytterne som bor i blant dere, må ikke spise blod. ( Alle dyreofrene som ble frembåret i henhold til Moseloven var et bilde på Jesu kristi offer.

 

Heb 9: 11-14, 22 : Kristus er kommet som øversteprest ikke med blod av bukker og kalver, men med sitt eget blod gikk ham inn i helligdommen en gang for alle og således vant han en evig forløsning. Riktignok er det slik at blodet av bukker og okser gjør hellig og ren i det ytre, likeså vann med asken av en kvige, når det blir stenket på dem som er blitt urene. Hvor mye mer skal da ikke kristi blod rense vår samvittighet fra døde gjerninger, så vi kan tjene den levende Gud ( Jehova ) ... synd blir ikke tilgitt uten at blod blir utøst.

 

Ef 1:7: I ham ( Jesus ) har vi forløsningen som ble vunnet ved hans blod, tilgivelse for syndene. Så stor og rik er hans nåde.

Lenke til kommentar

"Her er Jesu legeme" NOM NOM NOM, "Her er Jesu blod" GLUG GLUG GLUG.

 

Jeg skjønner at du ikke vil innse at kristendommen er en satanisk religion og at du benekter fakta, men noen ganger må man se sannheten i øynene. Kristen = Satanist. Jesus var djevelens sønn og beviset er ritualet han har fått kristne til å drive med.

Nei, denne blodoverføringen og transplantasjonen er livgivende, Soseks

Han gav seg selv av kjærlighet, dette er et kjærlighets måltid.

 

Det er akkurat slik djevelen arbeider. Å få noen til å tro en ting mens de i realiteten gjør en annen ting er ekstremt effektivt. Livgivende og kjærlighet klinger veldig bra, men desverre så vil de som har blitt lurt til å tro at de tingene har noe med Jesu legeme og blod å gjøre brenne i helvete. De kommer ikke til perleporten engang, det er rett ned i flammehelvete.

 

Hvis de mot all formodning skulle komme til perleporten så blir ikke porten åpnet for dem hvis de sier at de har Jesus i sitt hjerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...