Gå til innhold

[Løst] Kjøp av ny gaming PC med Coffee Lake!


Gjest Slettet-HTCH2paZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-HTCH2paZ

Jeg skal gå til innkjøp av en stasjonær PC. Det er noen år siden sist jeg eide en PC med futt i, så jeg har mistet litt oversikt over blant annet hvilke komponenter som passer til hva og om vannkjøling tilfredsstiller prisen sin per dags dato.

 

Budsjettet er på 30000,- og vil gjerne utnytte dette godt.

Jeg vil at PC-en skal være stillegående (mtp valg av kjøling og kabinett).
Jeg har mus, tastatur, headset og skjerm fra før.
Skjermhttps://www.asus.com/no/Monitors/ROG-SWIFT-PG279Q/

Skjermkort: Har fått med meg såppas at siden jeg har en g-sync-skjerm bør jeg ha et Nvidia GTX skjermkort. Aller helst Nvidia GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming.

CPU: Som tittelen nevner er jeg også giret på Intels nye Coffee Lake i7-8700K.

Minne: Minimum 16 GB.

Lagring: 512 GB SSD er et minimum som hovedlagringsdisk, men helst 1 TB. og et par TB HDD.

Kabinett har jeg ikke mye peiling annet enn at jeg vil at det skal være anonymt, ikke noe dillball med discolys og kule klistermerker

Når det gjelder hovedkort, strømforsyning og kjøling har null peiling på. Jeg vet bare at jeg har lyst på vannkjøling og at strømforsyningen kan være hakket for god enn for dårlig.

Nettverkskort: Trådløst nettverk er et must.

 

 

Har sett på komplett, og der var det ikke mange av de ferdigbygde som inneholdt Coffee Lake, men jeg fant en som virket interessant:

https://www.komplett.no/product/11347/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-xtreme/komplett-gamer-xtreme-i260-coffee-lake#productinfo

 

Tenkte å bestille ila helgen, så hadde satt stor pris på rask tilbakemelding og tips.

Endret av Slettet-HTCH2paZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det åpner seg litt flere muligheter om du kan bygge PC selv da. Det er ikke så avansert, og det finnes mange guider om det på Youtube. Om du bruker en hel dag på det, så gjør vel ikke det noe.

 

Noen forslag :

 

- Fractal Define Design S (Anonymt og stillegående. Du kan også skape bedre airflow i det om ønsket, men da slipper du også mer støy ut).

ASUS ROG MAXIMUS X HERO (WI-FI AC)

- Intel i7 8700K

G.Skill TridentZ DDR4-3600 C15 DC SR - 16GB

Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix OC

Samsung SM961 SSD M.2 2280 NVMe - 1TB

Seagate BarraCuda 2.5" ST2000LM015 Harddisk - 2 TB - 2.5" - 5400 rpm - SATA-600 - 128 MB cache (eller en annen).

 

Problemet er at ikke alle disse delene er på lager enda, så da må du smøre deg med tolmodighet. Den Komplett PC'n du linka til er jo ikke dum den heller, men du får mer for pengene ved å bygge selv :)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-HTCH2paZ

Det åpner seg litt flere muligheter om du kan bygge PC selv da. Det er ikke så avansert, og det finnes mange guider om det på Youtube. Om du bruker en hel dag på det, så gjør vel ikke det noe.

 

Noen forslag :

 

- Fractal Define Design S (Anonymt og stillegående. Du kan også skape bedre airflow i det om ønsket, men da slipper du også mer støy ut).

ASUS ROG MAXIMUS X HERO (WI-FI AC)

- Intel i7 8700K

G.Skill TridentZ DDR4-3600 C15 DC SR - 16GB

Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix OC

Samsung SM961 SSD M.2 2280 NVMe - 1TB

Seagate BarraCuda 2.5" ST2000LM015 Harddisk - 2 TB - 2.5" - 5400 rpm - SATA-600 - 128 MB cache (eller en annen).

 

Problemet er at ikke alle disse delene er på lager enda, så da må du smøre deg med tolmodighet. Den Komplett PC'n du linka til er jo ikke dum den heller, men du får mer for pengene ved å bygge selv :)

Takk for svar! Jeg har ikke tålmodighet til å vente på de delene. 

Vet jeg får mer for pengene om jeg bygger selv, men jeg tenker å gå for den jeg linket til og heller konfigurere den litt. Dette er det jeg har kommet frem til og som jeg er usikker på:

 

Nettverkskortet har jeg ikke erfaring med (hvilket av de som er listet på "konfigurer" som er bra) så der må jeg spørre komplett chat i morgen.

 

Kabinettet jeg går for er nok Phanteks Enthoo Elov ATX aluminium.

 

Strømforsyning - er Corsair TX750M 750W god nok for dette oppsettet?

 

Prosessorkjøling - er valgte "Corsair Hydro H100" god nok og stille?

 

Minne - Ballistix Sport LT DDR4 4x8GB, er det bedre med 2x16GB? Burde jeg velge et annet merke? (corsair vengeance, XHyperfury..)

 

HDD - Seagate barracuda 3TB koster bare 25kr mer enn seagate firecuda 2TB (8gb flash enhanced). Hva er flash enhanced og forsvarer det prisen?

Lenke til kommentar

Corsair TX750M 750W - Test gjort av Johnnyguru

Han har mange tester der ute, en god kilde å bruke.

 

Corsair Hydro H100 - En test gjort av andre, kan være verd ta en titt og du vil få en ide hvor bra den er.

 

Angående minne, du trenger egentlig ikke noe mer enn 16GB Ram. Med 16GB Ram kommer du langt med.

 

Seagate "barracuda" er et veldig bra HDD, disse er velkjente og er solide, yter bra og du vil ikke bli skuffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...