Gå til innhold

Plex og iPad...kan ikke velge play original quality.


Anbefalte innlegg

Enten funker Plex utrolig dårlig med iPad, eller så er det jeg som er tilbakestående.

 

Jeg får stadig feilmelding om at hardwaren ikke er kraftig nok til å konvertere det jeg ser på. Noen ganger funker det å velge play original quality, andre ganger klarer jeg ikke å velge det selv om det står som option.

 

Ender oftest opp med å bruke en time å konvertere med handbrake.

 

Jeg skjønner ikke Plex helt på ipad...hvorfor går det ofte ikke an å velge play original quality? Er det bare hos meg?

 

Sorry, men jeg er helt noob på Plex. Noen som opplever det samme?

 

Edit: Er det best om jeg velger maximum quality i hovedmenyen? Da vil konvertering slås av?

 

MVH

 

Tommy

 

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten funker Plex utrolig dårlig med iPad, eller så er det jeg som er tilbakestående.

 

Jeg får stadig feilmelding om at hardwaren ikke er kraftig nok til å konvertere det jeg ser på. Noen ganger funker det å velge play original quality, andre ganger klarer jeg ikke å velge det selv om det står som option.

 

Ender oftest opp med å bruke en time å konvertere med handbrake.

 

Jeg skjønner ikke Plex helt på ipad...hvorfor går det ofte ikke an å velge play original quality? Er det bare hos meg?

 

Sorry, men jeg er helt noob på Plex. Noen som opplever det samme?

 

Edit: Er det best om jeg velger maximum quality i hovedmenyen? Da vil konvertering slås av?

 

MVH

 

Tommy

 

Hvilken plattform kjører du Plex serveren på?

Lenke til kommentar

Hvilken maskinvare på serveren, og hvilken wifi løsning bruker du? :)

 

Apple produktene generelt er jo noen sære dingser når det kommer til filformat. Visst filene du har er i ett format som Apple ikke liker, så må serveren transcode filene uavhengig om du har båndbredde\plass nok til å spille av filene. 

 

Løsningen i så fall er å sørge for å ha filene i ett format som Apple kan avspille, visst ikke må de transcodes. 

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Da funker de ser du...på apple tv og en andriod boks jeg har. Står en Intel 3770S CPU i serveren...og forsøker å avspille på en 30 mb wifi linje. Testet med speedtest.

 

Nå har jeg slått av transcoding på ipaden, men nå får jeg at jeg ikke har rask nok linje. Rart...ikke så høy bitrate på det jeg forsøker å spille av...

Noen funker...andre ikke. Er det viktig at det er i mp4?

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...