Gå til innhold

Oppgavelinjen ble vertikal.


Anbefalte innlegg

Det har hendt meg en gang tidligere men jeg husker ikke hvordan jeg fikk ordnet det. Oppgavelinjen som vanligvis finnes nederst på skjermen, ble plutselig vertikal og står nå på venstre side av skjermen. (XPSp3).

 

Så jeg håper et av de kloke hodene heromkring kan løse den floken for meg. Alt funker jo, men det ser så guffent ut...

 

Omstart har jeg prøvet men det hjalp jo ikke.

Endret av rofl2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør som aklla, men så kan du gjøre ett steg videre - høyreklikk på et tomt område på oppgavelinjen og velg 'lås oppgavelinjen'. Da slipper du at du drar den vertikalt ved uhell igjen senere.

OK, jeg fikk dratt den ned på bunnen, (mener jeg har prøvd før også, uten at noe skjedde?) men den er fremdeles dobbelt så høy som den skulle være. Hvor ligger løsningen på det gjemt? Har muset litt  rundt uten å finne noe spiselig.

Lenke til kommentar

Ta musa øverst på startmenyen slik at musa får to piler, trykk inn og dra den ned så den blir slik du vil.

Jeg har fått trukket den ned på plass, men den er i dobbelt høyde av det normale. Start-symbolet lengst tilvenstre står på øverste linje, åpne programmer, bl.a. Firefox står på nederste linje. Datoen står tilhøyre ove tre linjer: klokkeslett, dag, dato. Dobbelt pil endrer ikke på noe. Omstart gjør heller ikke noe.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å starte på nytt hele tiden. Dette er ikke en defekt, men en funksjon for å få plass til flere knapper på den.

 

Grunnen til at du ikke får slått av dette ... er at du nettopp har låst oppgavelinjen. Du må slå AV IGJEN "lås oppgavelinjen", så peker du helt på toppen av oppgavelinjen, og drar den nedover. Når den er sånn du vil ha den, låser du den igjen.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å starte på nytt hele tiden. Dette er ikke en defekt, men en funksjon for å få plass til flere knapper på den.

 

Grunnen til at du ikke får slått av dette ... er at du nettopp har låst oppgavelinjen. Du må slå AV IGJEN "lås oppgavelinjen", så peker du helt på toppen av oppgavelinjen, og drar den nedover. Når den er sånn du vil ha den, låser du den igjen.

Hadde det bare vært så enkelt. Har forsøkt det mange ganger, men det funker ikke. Jeg kan strekke oppgavelinjen oppover med så mange linjer jeg vil, men jeg får ikke krympet den nedover til færre linjer enn de tre den nå har. Det er noe som holder igjen, hva kan det være? Den tre-etasjers høye datoen?

 

Altså: Jeg har ikke låst oppgavelinjen. Jeg kan slå låsen av eller på så mye jeg vil, det har overhodet ingen effekt.

Men jeg kan trekke den ned så den ikke synes, bare en veldig smal blå stripe nederst på skjermen er synlig.

Endret av rofl2
Lenke til kommentar

Kan du ta skjermbilde med et vindu åpent så vi ser knappen?

Gadwin PrintScreen vil ikke ta med oppgavelinjen. Jeg kan ta bilde av skjermen med mobilen og sende det hvis jeg får ditt mobilnummer på SMS til 45077013. Men de er ikke annet å se enn at oppgavelinjen er høyere enn normalt. Jeg skal installere Windows pånytt og bli kvitt rotet.

Endret av rofl2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Høyreklikk på linja, gå inn på verktøylinjer, og slå av det som er på.

Jeg husker ikkke hva jeg gjorde, men det har i hvertfall vært helt normalt en stund nå - helt til jeg plutselig har fått menylinjen på toppen av skjermen. Og jeg aner ikke hvordan jeg skal få den ned på bunnen igjen. Omstart hjalp i hvertfall ikke.

Endret av rofl2
Lenke til kommentar

 

Kan du ta skjermbilde med et vindu åpent så vi ser knappen?

Gadwin PrintScreen vil ikke ta med oppgavelinjen. Jeg kan ta bilde av skjermen med mobilen og sende det hvis jeg får ditt mobilnummer på SMS til 45077013. Men de er ikke annet å se enn at oppgavelinjen er høyere enn normalt. Jeg skal installere Windows pånytt og bli kvitt rotet.

 

Bruk utklippsverktøy, til å ta bilde av skjermen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...