Gå til innhold

Brekte/bøyde pins i kamerahus (EOS) - fungerer fortsatt?


Anbefalte innlegg

Merket at det er en brekt pin og en bøyd pin inne i CF kortleseren inne i kamerahuset mitt (se bilder under). Kameraet det gjelder er en EOS 350D. Pilen til venstre viser den bøyde pin'en, og pilen til høyre viser den manglende pin'en.

 

Selv om det da er to pins som ikke får kontakt med minnekortet når det er satt inn i kameraet, blir bilder lagret på minnekortet når jeg tar bilder, og det virker ikke som om noe er galt ut ifra det jeg kan se...

 

Bilder blir lagret på CF kortet som det skal, selv om det er to pins som ikke får kontakt med kortet.

 

Kan noen forklare meg hvorfor dette fortsatt fungerer, og om det er negativt (eller ubetydelig) at det er slikt?

Vil lære hvorfor/hvordan dette fungerer.

 

j7ycIOi.jpg?1

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Dette skjedde med min 5D Mark II i 2010 eller noe sånt, midt under en jobb. Oppdaget at en pin inne i kortleseren var bøyd, og kameraet ville ikke fungere. Hadde et dårlig backupkamera, og heldigvis litt tid så jeg dro til en optiker som raskt identifiserte feilen og klarte å rette opp pinen uten å knekke den av. Kameraet fungerer like fint nå syv år senere :)

Lenke til kommentar

En eller flere brekte pinner i CF-kortlesere behøver ikke bety problemer. Men selv om det fungerer med kortet du har i dag, så er det ikke selvsagt at det fortsatt vil fungere om du kjøper et nytt kort. Det kan være fordi forskjellige kort kan bruke forskjellige pinner/ulikt antall pinner, hovedsaklig avhengig av hastighet på kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...